3600 sekundit surmani

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Exitroom.ee KGB ülekuulamistuba.
Exitroom.ee KGB ülekuulamistuba. Foto: tootja

Kes meist poleks vaadanud põnevikke, kus kangelasel on napilt aega jäänud, enne kui käivitub enesehävituslik tuumapomm või avanevad õhulüüsid avakosmosesse või juhtub muud hävitavat. See pinge, see adrenaliin… Põgenemistoas on igaühel võimalus oma närvikava ja nutikus proovile panna.

Et rahva adrenaliininälga tajusid ka mängutootjad, ilmuski juba 1988. aastal John Wilsoni loodud tekstipõhine arvutimäng «Behind Closed Doors», kus suletud ruumis mängija pidi piiratud aja jooksul leidma põgenemistee. Žanr osutus popiks ja mänge tekkis üha juurde. Nagu paljudel mängudel tavaks (meenutagem kõikvõimalikke LARPe), liikusid ka seda tüüpi mängud virtuaalreaalsusest tavamaailma.

Esimene katsetus tavamaailmas ilmus kümme aastat tagasi ning Escape Roomi tüüpi meelelahutused muutusid kiirelt populaarseks Jaapanis, USAs, Taiwanil, Kanadas ja Iisraelis. Esimese Real Escape Game’i (REG) arendas 2008. aastal Jaapanis Takao Kato. Järgnesid analoogsed ettevõtmised Singapuris ja 2012 tõi Kato sõber Kazuya Iwata need Ameerikasse San Franciscosse. Aastaks 2015 tegutses üle maailma juba enam kui 2800 põgenemistuba, samal aastal läks eetrisse ka pealkirja «Race to Escape» kandev Science Channeli telemäng, mis põhines põgenemisruumidel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles