MobiilID oli pool päeva rivist väljas (1)

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Smart-ID kasutamiseks laadib kasutaja oma nutitelefoni rakenduste poest seadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab oma isiku mobiil-ID või ID-kaardi abil.
Smart-ID kasutamiseks laadib kasutaja oma nutitelefoni rakenduste poest seadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab oma isiku mobiil-ID või ID-kaardi abil. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Enam kui 100 000 eestimaalase digitaalne tuvastusvahend MobiilID lakkas täna hommikul pooleks päevaks toimimast.

«Täna alates kella 07:59st on häiritud DigiDocService’i kasutamine. Seetõttu esineb DigiDocService’it kasutavates e-teenustes tõrkeid eID kaardiga ja mobiil-IDga sisenemisel ja digitaalsel allkirjastamisel,» teatas mobiilID tegevust koordineeriv Sertifitseerimiskeskus (SK) täna kell 10:06 koostööpartneritele.

Rike tähendas näiteks seda, et mobiilikasutajatel ei olnud võimalik siseneda pangaäppidesse ja riigi e-teenustesse, mobiilID abil pole võimalik siseneda teenustesse ka arvutites ning anda digiallkirju. Teenus ei toiminud ühegi Eesti mobiilioperaatori võrgus kuni kella 11:30-ni.

SK lisateenuste ärijuht Liia Lukin selgitas Postimehele, et rivist välja läinud DigiDocService on veebiteenus, mis teenindab kõiki mobiilID päringuid. Kui mõni ettevõte või asutus soovib lubada kasutajaid oma teenusesse mobiilID vahendusel, siis kõik nendega seotud päringud saadetakse just selle teenuse suunas.

Ebaõnnestunud päringute osakaal kõikus kella 11:25 seisuga tema sõnul 20-50 protsendi vahel.  

Sellise teate andis näiteks Swedbanki mobiilirakendus
Sellise teate andis näiteks Swedbanki mobiilirakendus Foto: Mobiilifoto
Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles