Tallinnast Helsingisse 12 minutiga – millised on hetkel maailma kiireimad rongid

Aivar Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Magnethõljukrong Shanghais
Magnethõljukrong Shanghais Foto: ChinaFotoPress/UPPA/Photoshot

Kui teostub «vihase soomlase» Peter Vesterbacka unistus, saab Tallinnast Helsingisse sõita mööda tunnelit juba 2023. või 2024. aastal – juba hetkel maailmas kasutusel olevate rongidega tähendaks see vahemaa läbimist kõigest 12 minutiga.

Railway-techonology.com  reastuse põhjal on kõige kiiremad rongid hetkel kasutusel Aasias ja Euroopas ning nende rekordkiirused ületavad juba enam 400 km/h. Kui arvestada kiirendamisele ja pidurdamisele kuluvat aega, ei pruugi nende juba praegu Helisngissse jõudmine võtta aega enam kui trammiga Viru väljakult Kadriorgu liikumisele.

Kiireimad rongid maailmas hetkel on:

Shanghai Maglev (magnethõljukrong)

Foto: Eugene Hoshiko/AP

Shagnghai Maglev juhib kiireimate rongide edetabelit tippkiiruse poolest, milleks on koguni 430 km/h. Keskmiseks kiiruseks on tal oma trassil seejuures 251 km/h. Maglev asus 30,5-kilomeetrisele liinile juba tegelikult aprillis 2004 ning tegemist on ühtlasi maailma esimese magnetpadjal liikuva rongiga. Rongi on valmistanud Siemensi ja ThyssenKruppi ühisettevõte.

Harmoy CRH 380A

CRH (China Railway High-speed) Harmony rong
CRH (China Railway High-speed) Harmony rong Foto: JASON LEE/REUTERS

Selle rongi reaalolude maksimumkiiruseks on 380 km/h ja tegemist on seega kiiruselt teise rongiga maailmas. Samas testidel on saavutatud ka 486,1 km/h kiirus. Liinil on see rong Pekingi ja Shanghai vahel juba oktoobrist 2010. Selle vibratsioonivaba rongi ehitas ettevõte CSR Qingdao Sifang Locomotive & Rolling Stock koostöös mitmete Hiina ülikoolidega.

AGV Italo

AGV on Euroopa kiireim rong/REUTERS
AGV on Euroopa kiireim rong/REUTERS Foto: HANDOUT/REUTERS

AGV Italo on oma sarja esimene rong ja asus liinile aprillis 2012. Selle tippkiiruseks on 360 km/h, kuid veojõusüsteemi katsetused on andnud tipptulemuseks lausa 574,8 km/h. AGV-d peetakse Euroopa kõige modernsemaks rongiks, ehitanud on selle Alstom ning liiniks on Napoli-Rooma-Firenze-Bologna-Milano.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles