Toyota kutsus tagasi 2,2 miljonit autot

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AFP/Scanpix.

Toyota kuulutas USAs välja järjekordse massilise masinate tagasikutsumise, kuna regulaatorid on mures, et jonnakalt gaasipedaale kinni kiiluvate põrandamattide probleem ei ole veel lahendatud.


Tagasi kutsutakse ligi 2,2 miljonit Toyotat ja Lexust, nende hulgas ka linnamaastureid RAV4.

Kokku on Toyota seega maailma lõikes kutsunud viimase 18 kuuga tagasi ligi 14 miljonit sõidukit.

Maailma juhtiva autotootja usaldusväärsuse reputatsiooni on tagasikutsumised mõnevõrra õõnestanud. USAs on kaotsi läinud oluline tükk turuosa, mis sundis «jaapanlast» mullu hulgaliselt hinnaalandusi tegema ja teisigi müügi edendamise nippe kasutama.

USA liiklusohutustalitus NHTSA uuris läbi enam kui 400 000 lehekülje jagu Toyota dokumente, et jõuda selgusele, kas varasematest «kinnikleepuvate» gaasipedaalidega seotud tagasikutsumistest piisab või mitte.

«Lähtuvalt nimetatud uurimusest palus NHTSA Toyotal kutsuda tagasi veel 2,2 sõidukit. Sellega jõuab meie uurimine ühtlasi ka lõpule,» ütles talituse juht David Strickland.

Toyota maksis mullu USA valitsusele rekordilised 49 miljonit dollarit trahviraha selle eest, et ei teavitanud regulaatoreid nõuetekohaselt potentsiaalsetest defektidest, sealhulgas kinnikiiluvatest gaasipedaalidest.

Firma vastu on esitatud ka mitu kollektiivhagi.

Käesoleva kuu alguse poole vabastas valitsus Toyota kahtlustustest, nagu oleks viga peitunud ahendusklapi elektroonilises juhtimissüsteemis.

Transpordiminister Ray LaHood ütles, et andis oma tütrele nõu endale Toyota Sienna soetada, lisades: «Ma usun, et see kinnitab, et meie meelest on Toyotaga turvaline sõita.»

Mullu, tagasikutsumiste-kriisi keeristes, hoiatas LaHood Toyota-omanikke, et nad oma masinatega sõitma ei läheks.

Pärast esimesi tagasikutsumisi paigaldas Toyota gaasipedaalidele soovimatu kiirenduse välistamiseks väikesed metallplaadid. Ühtlasi muutis firma põrandamattide disaini ja hoiatas juhte mitte ostma matte võõraste tarnijate käest.

Eile tunnistas Toyota, et nende omad matid võivad siiani põhjustada olukordi, kus pedaal «jääb ajutiselt kinni nii, et ei tule täielikult tagasi üles, mistõttu gaas jääb osaliselt peale». Nimetatud defektide tõttu algataski NHTSA täiendava uuringu gaasi- ja piduripedaali paigutuse suhtes.

Varasematele tagasikutsumistele on lisandunud kolm mudelit. Toyota ja Lexuse diilerid teevad defektid korda tasuta. Muuhulgas paigaldatakse juhipoolsele põrandamatile teise kujuga plastikosa.
 

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles