Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
SISUTURUNDUS

Peugeot 3008 - stiilne samm õiges suunas

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Peugeot 3008 | FOTO: Peugeot

Olete tähele pannud, kuidas autode disain aegub palju kiiremini kui nende tehnilised lahendused? Sõidukid, mis 17 aastat tagasi olid autonäituste staarid, said kiita stiilse kerekuju ja interjööri eest, on tänapäeva maitse jaoks hunnik kohutavat halli plastikut. Mõnedest neist oli mul endalgi poster seinal. Tekib sama küsimus, mis mulletite, trukkidega dresside ning vesivoodite puhul – mis meil viga oli?

Tehniliselt on aga kõik sama – kütusekulu ehk mõned liitrid väiksem, elektroonikat rohkem aga jätkuvalt on autol rool, mootor, käigukast ja veel tehnilist nipet-näpet. Enamus meist ei teeks silmad kinni sõites vahet, kas tegu on 2000. või 2017. aasta autoga.

Konservatiivne futurism on kindla peale minek.

Ma täpselt ei tea, kuidas autotööstuses käsuahel liigub, aga uue Peugeot 3008 puhul kujutan ma ette midagi sellist: turundusosakond vaatas eelmise põlvkonna mudelit, ohkas ja andis disaineritele ülesande teha täpselt mitte midagi sarnast. Ja disainerid said sellega hakkama.

Futurismi ja modernsusega on lihtne vinti üle keerata ja sageli otsitakse vastuseid küsimustele, mida keegi pole küsinud. 3008 interjöör on aga selline, mis peaks sobima nii konservatiivsema joone austajale, kui ka neile, kelle seina kaunistasid „Tagasi tulevikku“ DeLoreani ja K.I.T.T.’i  plakatid.

Esimesena hakkab silma võrdlemisi väike ja ovaalne rool. See võimaldab näha mugavalt näidikuteplokki  ning loomulikult näeb stiilne välja. Ma küll ei taha propageerida valesid sõiduvõtteid, aga kui teatud hetkedel, näiteks sirgel ja tühjal teel, on soov roolida ühe käega, siis on ovaalsel roolil kätt hoida palju mugavam hoida kui ümmargusel. Ma lihtsalt ütlen...

FOTO: Peugeot

Rooli puhul on siiski läbi lipsanud üks kasutajakogemuse viga – püsikiiruse hoidja funktsioonid tuleks selgeks õppida enne sõitma hakkamist. Rooli otse hoides on kiirushoidja kangi võimatu näha ning rooli taha vaatama küünitamine pole jällegi ohutu, maanteekiirusel rooli järsk pööramine 90 kraadi, et näha, mis nuppu vajutama peab, oleks aga lihtsalt loll mõte. Õnneks auto püsikasutaja saab õiged nupud kiirelt selgeks ning edaspidi pole neid näha vajagi.

Natuke retrohõngu selle parimas mõttes.

Kogu armatuurlaua ulatuses jooksev teravalt lõikuv eend, mis jagab selle visuaalselt kaheks, alumiiniumdetailid, ägeda kujuga käiguvalits, digitaalsed näidikud ja puutetundlik ekraan on disainitud nii, et tekiks tunne – sellises autos ma küll varem istunud ei ole. Tahaks loota, et see disain püsib veel pikalt värske. Eriti hubase mulje jätab mulle hallikas, jämeda koega kangas, millega olid osaliselt kaetud nii uksed kui istmed. Natuke retrohõnguline ja kodune selle kõige paremas tähenduses.

FOTO: Peugeot 3008

Eriti hästi sobib 3008 põhjamaisele natuurile – juhti ja kõrvalistujat lahutab juba eelmisest põlvkonnast tuttav lai keskkonsool, seega personaalne ruum on kenasti piiritletud ja pole hirmu, et tekiks ootamatu füüsiline kontakt teise inimesega. Samuti on tore lisa jalaviipega avanev pagasiruumi luuk. Jalga tuleb liigutada tagumise põrkeraua all – see võimaldab pidevalt lägases kliimas puhaste kätega pääseda ning ühtlasi pakkuda kõrvalseisjatele lustilist vaatepilti justkui teeks autoomanik proovi lähenevaks üldtantsupeoks.

FOTO: Peugeot

Puutetundlikult ekraanilt saab juhtida enamusi funktsioone, nende vahel valimiseks on keskkonsoolil asuv võidusõiduautolik nupurida. Stiilipunktid kirjutan kohe välja, kuid kasutajakogemuse mõttes võtab õige tegevusvoo selgeks saamine mõnevõrra rohkem aega, kui ma eeldasin. Ilmselt olen juba vanaks jäämas.

Juhi ees olevad näidikud on digitaalsed ning saab ise valida, kas vaatad traditsioonilisi sihverplaate, elektroonilist spidomeetrit või kuvad pardaarvuti infot. Olin algul päris hädas, kuna ei suutnud leida infot selle kohta, mitmeks kilomeetriks mul veel kütust jagub. Pikema klõpsimise järel sain ka veale jälile – kütust põhimõtteliselt enam ei olnudki, sestap oli raske ka mingit numbrit mulle kuvada.

Kuidas nimetada linnamaasturit teisiti?

Küünikud armastavad linnamaasturi kontseptsiooni kallal nokkida argumendiga, et sellisega ju ei ole maastikul miskit teha. Õige, ja pole vajagi. Selle autoklassi populaarsuse põhjuseks on hea nähtavusega istumisasend, mugavam sisenemine ja pagasiruumi kasutamine, avarus ja üldine ruumikus. 3008 täidab kõik need eeldused ilusti ja ilmselt piisab mõlema lumise päeva jaoks aastas ka tavaautost natuke kõrgemast kliirensist. Väga oleks vaja uut terminit, mis kaotaks sealt autoklassi nimest sõna „maastur“ ning rahu võiks maa peale saabuda.

3008 välisdisain on mõnevõrra agressiivsem, kui auto loomus lubaks arvata. Esituledesse sisselõikuv stange ning suur radiaatorivõre kohal kummuv kapott lubaks visuaalselt pakkuda, et seal all võib lõriseda ka 5 liitrine V8. Tagant- ja külgvaade on õnneks natuke rahulikumad. Kindlasti pole tegu silmapaistmatu autoga ja välisdisain vastab interjöörile.

FOTO: Peugeot

Selles klassis ostab autot emotsioon, mitte liisinguintress või kiirusomadused.

Kuidas selle autoga sõita on? See peatükk tuleb lühike. Sellist autot ei osteta nagunii tema dünaamika, ringrajavõimekuse või driftiomaduste järgi. Seetõttu pühendasingi ma suurema osa arvustusest disainile ja mugavusele. 3008 sõidab täpselt nii nagu üks kaasaegne linnamaastur seda tegema peab – vaikselt, mugavalt ja kindlalt. Miski ei häiri, kuskilt ei pitsita. 1,6 liitrine mootor teeb kõik, mis palud, eriti sportrežiimis. Käigukasti pole tundagi ja vedrustus saab Tallinna maastikuga ilusti hakkama. Kõik. Pikem heietus oleks vaid ruumitäide.

Peugeot 3008 on margi jaoks väga oluline mudel – tihedas konkurentsis on vastu võetud julge otsus lasta disainerid vabalt koplisse ringi kalpsama. Seekord on risk ennast õigustanud ja tegemist on täiesti arvestatava valikuga. Hind? Proovisõidu autol natuke üle 25 000 euro, aga ka see pole oluline, sest konkrentide hinnad olulised ei erine ja lõpuks teeb ostuotsuse emotsioon ja see, kas auto meeldib. Soovitan igal juhul minna ja vaadata  - Peugeot on õigel teel...

Tagasi üles