Kasumisse jõudnud Transferwise: see on alles algus (1)

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TransferWise'i kontor Tallinnas
TransferWise'i kontor Tallinnas Foto: TransferWise

Eestlaste üks tuntumaid startup-ettevõtteid Transferwise kinnitas, et on kuue tegevusaasta järel jõudnud viimase nelja kuu arvestuses kasumisse, kuid see ei tähenda kaugeltki kasvu peatamist ning juba sel aastal oodatakse teenuse kasutajate arvu kahekordistumist.

Mis puutub 31. märtsil lõppenud majandusaastat, siis maksude-eelseks kahjumiks ootab ettevõte 2,6 miljonit naela. Võrdluseks: aasta varem teenis ettevõte mitu korda rohkem, ehk 17,4 miljonit naela maksude-eelset kahjumit.

Samas kasvas 2016. aastal ettevõtte käive koguni 150 protsenti ning ettevõtte esindaja Marek Undi sõnul on kasvuootused ka sellele majandusaastale samal tasemel. Kui numbritest rääkida, siis igakuine käive on ettevõttel hetkel 8 miljonit naela, sellest tulenevalt prognoositav aastakäive 100 miljonit.

Erakordne on selle kalendriaasta algusest aga see, et ollakse break-even ehk jooksvalt kasumlikud.

«Küsimusele, mis viis meid kasumisse, ei ole üht ja intrigeerivat vastust. Oleme ka varem kinnitanud, et ei kahtle ärimudeli toimivuses. Kasumlikkus ei tähenda, et oleksime lõpetanud kasvu investeerimise. Laieneme ka edaspidi turgudel ning kasvatame töötajaskonda,» kommenteeris Unt Postimehele.

Undi sõnul ei ole kiiresti kasumisse jõudmine olnud omaette eesmärk ja ettevõte ei ohverda kasvu kasumi nimel.

«Usume endiselt, et oleme alles oma teekonna alguses,» sõnas Unt.

Transferwise’i peamiseks turuks on jätkuvalt Suurbritannia, kus ettevõtte vahendatavate rahvusvaheliste valuutaülekannete turuosa on 10 protsenti. Seal turul ollakse kasumlikud juba möödunud aastast saadik. Kahjumit teenib ettevõtte Eesti üksus, kus asuvad peamised arendusjõud.

 Töötajaskonna suuruseks on kokku 700 inimest ja need paiknevad üheksas kontoris üle maailma.

Teenuse kasutajaid on hetkel miljoni ringis ja plaan on seda järgneva aasta jooksul kahekordistada. Igakuiselt liigutatakse ligi miljard naela (1,2 miljardit eurot) klientide raha.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles