FOTO: shutterstock.com

Nii nagu viimase kümnekonna aastaga on kõvasti arenenud mobiiltelefonid, neist on vahepeal saanud nutitelefonid, on muutunud ka meie autod. Sõidavad nad ikka enam-vähem samamoodi ja viivad meid ühes kohast teise, kuid nutikus on üha hoogsamalt ka neisse tungima hakanud, kirjutab Mart Laanemägi tehnoloogiaportaalist Digitark.

Esiteks on sõidukitesse lisandunud kõiksugu ekraane. Peamiselt muidugi suur ja universaalne põhiekraan keskkonsoolis. See kuvab vastavalt vajadusele pilti kas navigeerimiseks, muusika ja multimeediaga toimetamiseks, helistamiseks aga ka erinevateks seadistusteks. Üha rohkem kasutakse seda ekraani ka nuppude asemel autole käskluste andmiseks, alates kliimaseadme reguleerimisest, kuni vedrustuse jms. sättimiseks. Lisaks on ekraanid hakanud tasapisi asendama traditsioonilisi “kellasid” rooli taga. Seda tänu oma universaalsusele ja võimele vastavalt vajadusele erinevat infot kuvada.

Paraku on aga nii, et pingutavad autotootjad mis nad pingutavad, muutused autodes on alati aeglasemad kui nutimaailmas tervikuna. Seda kasvõi seetõttu, et auto väljatöötamine on väga aeganõudev ning tootmises on üks mudel võrreldes näiteks nutitelefoniga tunduvalt kauem. See viimane aga on enamikel autojuhtidest olemas ja oskab nutimajanduses reeglina autoga võrreldes ikkagi rohkem. Seega on mõte ja püüe telefoni funktsionaalsus auto suurel ekraanil kasutatavaks teha igati loogiline ja tervitatav. Kahjuks aga ei ole see üldse lihtne ülesanne. Peamiselt seepärast, et iga sõiduk on erinev nii riist- kui tarkvara osas ning ei taha seetõttu telefoniga kuidagi klappida. Õnneks aga on mobiilimaailma peamiste operatsioonisüsteemide Androidi ja IOS-i tootjad Google ja Apple selles suunas tööle hakanud. Autotootjatega on sõlmitud kokkulepped, loodud on teatud standardid ja nii ongi tasapisi sõidukitesse lisandumas võimalus oma telefoni funktsioone läbi auto ekraani kasutada. Hetkel toetavad seda võimlaust küll ainult väga vähesed ja uued autod, kuid neid lisandub pidevalt juurde ning leidub ka toimivaid multimeediasüsteeme mis paigaldatakse vanematesse autodesse originaali asemele.

GOOGLE POOLT PAKUTAVA ANDROID AUTO NIMELISE SÜSTEEMI VÕIMALUSI NÜÜD LÄHEMAT VAATAMEGI

Ühendamine

Esiteks on oluline veenduda, et auto ikka vastavat võimalust toetab. Veel tuleb telefoni laadida Android Auto rakendus.

Seejärel on vaja USB kaablit, et sõiduk ja telefon ühendada. Juhtmevabalt kahjuks ühendus ei toimi. Mõneti on see ka arusaadav, sest “töö” teeb ära telefon ning andmed peavad sealt kiirest edasi liikuma. Samuti vajab telefon töös olles palju voolu, seega on ühendatud USB kaabel siin abiks. Täpsuse huvides mainin siiski, et messidel on näidatud juba ka juhtmevabu lahendusi. Veel on tähtis teada, et android auto peab olema sisse lülitatud ka auto enda seadistustes. Peale ühendamist, rakenduse käivitamist ja erinevate nõusolekute andmist, ilmub kesksele ekraanile rakenduse nii-öelda avaekraan. Kahjuks ei ole läbi Android auto automaatselt kasutatav kogu telefoni sisu, vaid ainult teatud etteantud valikud, ehk sisu, mis on autos kasutamiseks ette valmistatud. Õnneks on tähtsamad ja vajalikumad funktsioonid ikka kenasti olemas. Automaatselt lisatud rakendustele lisaks, saab iga kasutaja ise ka toetatud rakendusi juurde installeerida. Avaekraanil on näha erinevad teavitused, ilmainfo, telefoni olek jms. ning lisaks eraldi ikoonid põhirakenduste kasutamiseks. Lisatud on ka eraldi ikoon Android auto rakendusest väljumiseks.

Loe Android auto teistest võimalustest Digitargast.

Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!