Kui hiljuti mu Samsung S7 esiekraanil mõrad ilmnesid ja asendustelefon iPhone SE ekraan liiga pisikeseks osutus, otsustasin osta uue telefoni. Eesmärk oli mitte kulutada üle 200€ ja saada selle raha eest võimalikult palju. Alati on võimalik midagi põnevat leida kohalikest elektroonika poodidest, ent otsustasin keskmisest suurema riski võtta ja uue telefoni tellida otse Hiinast. Näiliselt lihtne plaan osutus märksa keerukamaks, kui oskasin karta, kirjutab Mart Objartel tehnoloogiaportaalist Digitark.
Hiinaime
TEHNILISED NÄITAJAD
Enne, kui mõnest Hiina veebipoest telefon osta, tuleb kindlasti teha põhjalikku kodutööd. Mõned näpunäited, millele kindlasti tähelepanu pöörata.
- Võrgud
Hetkeseisuga peaks telefon toetama minimaalselt järgmisi sagedusi:
GSM: 900, 1800 MHz
3G ehk UMTS: 900, 2100 MHz
4G ehk LTE: 800, 1800, 2100, 2600 MHz
Vastasel juhul võib tekkida probleeme leviga või ei saa seade üldse võrku.
- Mobiili-ID
Vähem tuntud Hiina tootjate telefonidel ei pruugi olla võimekust toetada Mobiili-ID teenust. Mobiil-ID tuge välja selgitada on väga raske. Üheks tehniliseks eelduseks peab seadmel olema STK ehk SIM Toolkit tugi. Seejuures ei saa kindel olla, et tootja on STK lahendused tarkvaras korralikult implementeerinud. Sellega on isegi tuntumatel tootjatel aeg-ajalt probleeme olnud.
- CE-märgistus / sertifikaadid
Veendu, et tootel oleks korrektne CE-märgistus. Juhul, kui tootel puudub korrektne CE-märgistus, jääb toode tolli kinni. Kui tootel puuduvad vajalikud sertifikaadid ja info läbitud testide kohta, ei pruugi toll vastavaid tooteid Euroopa Liitu üldse lubada (jääd ilma nii seadmest kui oma rahast).
Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!
- Sul on ka teema pakkuda? – räägi meile sellest!
- Kuidas olla Digitargem?