Nutitelefonide müük Hiinas tegi aegade suurima kukkumise

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Huawei telefon.
Huawei telefon. Foto: Richard B. Levine / Levine-Roberts/Sipa USA

Nutitelefonide müük kukkus Hiinas selle aasta esimese kvartaliga kogunisti 21 protsenti võrreldes mullu sama ajaga.

Hiina tarbijad ostsid aasta esimese kolme kuuga vaid 91 miljonit nutitelefoni. Viimati olid müüginumbrid nii madalad 2013. aasta neljandas kvartalis, kirjutab CNN.

Samsung, kes on maailma suurim nutitelefonide tootja, teatas neljapäeval aga rekordilisest esimese kvartali kasumist, mis oli 52 protsenti suurem mullusest. Samas hoiatas mobiilihiiglane, et üleüldine nõudlus nutitelefonide järele on kahanemas.

Hiina on küll maailma suurim nutitelefonide turg, kuid Samsungi müüginumbrid jäid seal kesiseks. Lõuna-Korea ettevõte müüs esimese kvartali jooksul ainult kaks miljonit nutitelefoni, mis on mullusega võrreldes ligemale 50 protsenti vähem.

Ka Apple’i müük sai mullusega võrreldes kannatada, kuid uuringufirma ei avaldanud iPhone'i müüginumbrite kohta täpsemaid andmeid. Küll aga pidavat kukkumine olema märkimisväärne. Apple'i vähene edu Hiinas võib tulla muidugi sellest, et uuemad iPhone'i mudelid on keskmisele Hiina tarbijale lihtsalt liiga kallid.

Hiina enda Huawei oli aga üks kahest mobiilitootjast, kellel õnnestus müüki kasvatada. Tegu oli küll vaid kaheprotsendilise kasvuga, kuid Huawei on jätkuvalt kõige edukam nutitelefonide müüja Hiinas, kellele järgnevad kohalikud rivaalid Oppo, Vivo ja Xiaomi.

Õigupoolest suutiski Xiaomi teha kõige edukama tulemuse, sest nende müük tõusis koguni 37 protsenti. Samas võiks selle taustal öelda, et Xiaomi möödunud aasta oli majanduslikult väga kõikuv.

Prognooside järgi jätkub nutitelefonide müügi kahanemine Hiinas kogu 2018. aasta vältel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles