Kas teadsid neid 7 seika Porsche ajaloost? Nii tähistab Porsche 70 sünnipäeva! GALERII

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Porsche 70
Porsche 70 Foto: tootja

Kas tõesti juba 70? Tõepoolest. Porsche seitse aastakümmet täis pöörast sõidurõõmu, ootamatuid käänakuid, langusi ja tõuse ning tõelisi napikaid on olnud nagu keerutamine kurvilisel mägiteel. Pole olnud lihtne jõuda positsioonile, nagu on Porschel automaailmas nüüd. Palju õnne, Porsche!

7 hetke Porsche 70 aastast

1

8. juuni 1948. Esimene

Ferry Porschel oli selge ettekujutus, milline peab olema üks Porsche – väike, kerge sportauto, kus eesrindlik tehnoloogia ja sõidudünaamika klapiks ka igapäevaseks kasutamiseks. 8. juunil 1948 sai esimene Porsche ametlikult loa avalikel teedel sõitmiseks ning seda kuupäeva loetaksegi margi sünnipäevaks. Esimene oli keskmootoriga kerge rotster, mis kandis nime Porsche 356 No. 1.

7 hetke Porsche sünnipäevapeolt

Porsche klubisid ja neid, kes margist lugu peavad, on Euroopas palju. Nii tähistati sünnipäeva mitmes kohas korraga, et ükski klubi ega fänn ei peaks kõrvale jääma. Arter käis juubilari õnnitlemas Poolas, Wrocławi kandis asuval Silesia Ringil, kus asub Porsche ametlik sõidukeskus.

911 T

T ei tähista siin Turbot ega Targat, vaid ongi T. Ta pole tava-Carrerast võimsam, kuid osalt tänu õige pisut kergemale kaalule ja mõnele insenerinipile veidi nobedam. Tal ei ole tagaistmeid, ukselinkide asemel võib haarata tekstiilrihmadest, tagaklaas on õhem. Aga tal on sport-väljalaskesüsteem, -vedrustus ja -esiistmed ning käänulisel lõigul – mis siin salata – jätkus meelelahutust pikemalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles