Mutli: Järvel pole «Pargi ja reisi» parkla jaoks sobivat maad

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Järve piirkond.
Järve piirkond. Foto: Küllike Rooväli

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul pole Järvel «Pargi ja reisi» parkla rajamiseks sobivat maad, kuid on võimalik, et kaubanduskeskuse parkimiskorralduse muudatuseni viinud probleem suudetakse lahendada teistmoodi.


Nimelt muutis Järve keskus 1. detsembrist parkimiskorda, tehes kohustuslikuks parkimise alustamise kellaaja märkimise ning lubades jätta auto parklasse kuni kolmeks tunniks. Keskuse direktor Helle Tamm põhjendas muudatust sellega, et parklaid kasutati üha enam pahatahtlikult, jättes auto sinna kogu tööpäevaks.

«Järve keskus asub logistiliselt sobivas kohas, et jätta auto päevaks meie parklasse ja edasi suunduda juba ühiskondliku transpordiga või mõne teise transpordivahendiga,» rääkis Tamm.

Teisisõnu võib öelda, et Järve keskuse parklast kujunes omamoodi «Pargi ja reisi» süsteemi parkla, kuigi linn pole seda nii korraldanud.

Paraku tähendab uus parkimiskord seda, et enam ei saa linna tööle sõitjad autot Järve keskuse parklasse jätta. Seega kuluks keskuse lähedale ära üks ametlik «Pargi ja reisi» süsteemi parkla, kuid Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul pole see sobiva maa puudumisel võimalik.

«2009. aastal on kavas «Pargi ja reisi» süsteemi edasi arendada just Pärnu maantee ja Tartu maantee suunal. «Pargi ja reisi» parkla rajamise võimalusi Järvele on juba aastaid tagasi uuritud, kuid kahjuks ei ole see olnud võimalik sobiva maa puudumise tõttu,» rääkis Mutli Tarbija24.ee'le.

Küll aga on Pärnu-suunalisi «Pargi ja reisi» parklaid tema sõnul järgmisel aastal kavas rajada koostöös Elektriraudtee ASiga raudteejaamade juurde.

«Nimetatud P&R süsteem on kavandatud ümberistumiste võimaldamisega Elektriraudteele,» märkis Mutli. Ideaalne koht selleks on tema sõnul kindlasti linna ääres.

«Kaks sellist parklat on planeeritud Laagrisse. Järve Selveri kanti pole planeeritud, sest sobiv maa puudub. Küll aga soovime läbi rääkida Järve keskuse esindajatega, et olemasolevasse parklasse üks selline väike P&R parkla luua,» lisas Mutli. Tema hinnangul võiks see parkla hõlmata mõnikümmend kohta.

Viiest olemasolevast P&R parklast on Mutli sõnul tööpäevadel kõige suurema, ligi 95-protsendilise täituvusega Pärnu maanteel, Kalevi peatuse juures olevad parklad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles