Facebook lasi välja rivaali YouTube’ile (1)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook Watch
Facebook Watch Foto: Kuvatõmmis

Facebook hakkas täna globaalselt käiku andma oma videovahendusteenust nimega Facebook Watch, mida peetrakse suureks tulevikukonkurendiks YouTube’ile.

Eestis uus teenus täna pärastlõunal veel avatud pole, aadress on sellel https://www.facebook.com/watch

Teenuses saab vaadata nii täispikkasid filme kui sarju ja ka Facebooki kasutajate tavalisi lühivideoid, mida saab teenusesse ka hiljem vaatamiseks salvestada.

Filmilevitajad saavad videotesse ise tekitada ka reklaamipause. Reklaamitulust 45 protsenti tahab aga Facebook sel juhul endale.

Loomulikult saavad kasutajad filme kommenteerida ja moodustada üheaegseks vaatamiseks gruppe – ehk koos «kinno» minna. «Filmi vaatamine ei pea olema passiivne. See võib olla ka võimalus jagada oma muljeid ja tuua kokku samadest asjadest hoolivaid inimesi,» kommenteeris uuendust Facebooki juht Mark Zuckerberg.

Arvatakse, et lisaks YouTube’ile võib teenus osutuda suureks konkurendiks ka vanakooli televiisoritele. Kerge ei saa Facebookil kindlasti olema. Vanemad generatsioonid on kindlasti kinni tavateleviisori ja kindla saatekava alusel vaatamises. Mis puutub aga online-TV teenustesse, siis selles osas on ka Eesti turg pakkujatest pungil täis – alates Netflixist ning Elisa ja Telia lahendustega.

Allikas: BBC

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles