Ferrari California - helesinine ime

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ferrari

Noorim Ferrari paneb fännid kahtlevalt kukalt kratsima. Tõesti: esmakordselt Ferrari ajaloos avatav plekk-katus, esmakordselt topeltsiduriga käigukast, esmakordselt tagaistme allakäänatav seljatugi - ja kõik see 1957. aasta legendaarse California Spideri nime all! Kuid imestagem koos.



Fiat Ducato juht küünitab end lausa poolest kerest saadik kabiinist välja, kui ma talle ksenoonlaternate vilgutamisega märku annan, et oleks justkui aeg vasak rada vabaks teha, kirjutab

Auto Bild Eesti

.

Annab signaali, vehib kätega, hõikab midagi läbi akna - ja naeratab. Ei, lausa naerab. Rõõmust. Sest ma istun uhiuues Ferrari Californias ja peatusin ainult hetkeks, kuna Enrice tahtis startiva V8 karjet veel kord nautida. Milline armastusavaldus Ferrarile!

51 aastat pärast legendaarset 250 GT California Spiderit esitleb Ferrari uut Californiat seninähtamatus vormis. Alumiiniumist (nagu ka raam ja mootor) valmistatud kere äratab iha.

Kusjuures minu puhul polnud kindlasti tegu armastusega esimesest pilgust. Esimestel fotodel leidsin ta pisut imeliku olevat, esimene kohtuminegi nõudis pisut harjumist.

Vahepeal aga olen sellesse Pininfarina loodud 4,56 meetri pikkusse sportauto-skulptuuri armunud. Ja on täitsa ükskõik, kas Spider oma plekk-katust (Webasto toodang) ülal kannab või siis 14 sekundi jooksul kokku lehitseb - nii Enricele kui mulle meeldib uus California. Kuigi vana on kahtlemata veel ilusam.

Uus Ferrari on lausa praktiline

Igatahes on itaallased loobunud odavatest efektidest, nagu katusestriptiisi käivitamine kaugjuhtimispuldi kaudu või kohviku ette veeredes. Kenasid pisiasju leidub niigi.

Üleni nahka rõivastatud armatuurlaud pole ehk kõikjal perfektselt kokku õmmeldud, kuid on saanud esmakordselt Ferrari ajaloos puutetundlikku ekraani. Ja +2-varustus sisaldab teises reas kaht hädaistet, Isofix-kinnituste ja allakäänatavate seljatugedega. Nii, nüüd muutub Ferrari peale kõige veel praktiliseks!

Esiistmete vahel äratab tõsist uudishimu elegantse joonega alumiiniumkonsool. Kolm ümmargust, valgel põhjal musti kirju R, Auto ja Launch kandvat nuppu panevad mind trimmis sportistmel ootusärevalt nihelema.

Launch võimaldab äkkstarti - palun hoidke kõvasti kinni! Kaks ülejäänud nuppu kuuluvad uue topeltsiduriga käigukasti juurde. Mille lühikirjeldus võiks kõlada umbes nii: õlivannis töötavad sidurid, seitse käiku, käiguvahetuslabad rooli taga (ja ei pöördu kahjuks koos roolirattaga) ning puhas sõidurõõm.

Juba mootori käivitamine mõjub kui armujook ja degradeerib iga Porsche boksermootori solistist kooripoisiks. Mind ei huvitagi tegelikult, kuidas nad sihukesele häälele tüübikinnituse said. Peaasi, et said.

Kurjalt urisedes hakkab otsepritsega 4,3-liitrine V8 juhi ja esisilla vahel tööle, näitab oma akustilisi võimeid kuni 8000 pöördeni ning sunnib piitsalöögina kõlavate käiguvahetuste tõttu karabinjeere kätt relva poole sirutama. Peaaegu sündsusetult mõnus. Muusika minu kõrvadele.

Et 460 hobujõudu aga ainult sümfooniaorkestrina ei kõla, vaid ka 28-millimeetristele tagarehvidele korralikult vindi peale tahavad keerata, tormab California pidurdamatult edasi.

Ferrari lubab vähem kui nelja sekundit sajani ning tippkiirust 310 km/h. Esimest saame peagi mõõtmistega kontrollida. Teist oleme juba proovinud: arvuti on suurima sõidetud kiirusena meelde jätnud 315 km/h.

Kiirendusvõime eest on California muidugi tänu võlgu ka välgukiirusel lülitavale kahe siduriga käigukastile, mis kaalujaotuse huvides (53% langeb tagateljele) viidi mootori juurest tagasilla ette. Veojõudu katkestamata võtab see läbi kõik käigud, jätmata ei mootorile ega juhile hetkegi hingetõmbeaega.

Mahe või metsik - California suudab kõike

Mitte et seda vaja läheks. California kuulub nende meeldivalt mugavate sportautode hulka, kellega koos võib teha (peaaegu) kõike - pühapäevasest väljasõidust ringrajapäevani.

Manettino abil saate käsi roolilt võtmata valida sobiva sõidustiili. Comfort märgib kiiret, kuid riski- ja külglibisemisvaba sõitu iga tasemega juhtidele.

Sportrežiimis tekib märgatav külg ees liikumine, California kõik meeled muutuvad märksa teravamaks; kartlikud kaassõitjad hakkavad seda viisi peagi vihkama.

CST off tähendab, et dolce vita'st eemaldatakse kõik elektroonilised kaitseinglid, ABS välja arvatud, ja asendatakse juhi talendiga. Kui viimane puudub, jätke lüliti parem viimasesse asendisse keeramata.

Muidu võivad kaks ja pool miljonit krooni juba esimese liiga kiiresti võetud kurvi taguses kraavis viimse puhkepaiga leida. Millest oleks hirmus kahju. Ja - nagu Enrice lahkudes väga õigesti märgib - raha polekski see kõige suurem kaotus.

Kokkuvõte

Traditsioonide austajad tõstavad ilmselt kisa, sest nende nägemuses peab Ferrari juhi pea kohal ikka riidest katus laperdama. Kõik ülejäänud märkavad uue California tehnilist progressi, kindlat igailmakõlblikkust ja vastupandamatut seksapiili. Porsche, vaata ette!

Auto Bildi toimetaja Gerald Czajka

Tehnilised andmed

Ferrari California

V8, otto, ees piki • 4 klappi silindris • töömaht 4297 cm3 • võimsus 338 kW (460 hj) @ 7750 p/min • pöördemoment 485 Nm @ 5000 p/min • 7-käiguline kahe siduriga käigukast • tagavedu • rehvid 245/40-285/40 R 19 • mõõtmed 4563/1902/1308 mm • keskmine kütusekulu (B98) 13,1 I/100 km • CO2 pääst 306 g/km • tippkiirus 310 km/h • aeg 0-100 km/h ca 3,9 s.
Hind umbes 176 200 eurot (2,75 miljonit krooni).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles