22 autofirmat diagnostikastendil: I osa

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix
Tarbija24.ee avaldab ajakirjas Auto Bild Eesti ilmunud suure 2008. aasta kvaliteediaruande, kus võrreldud on 22 eri automarki. Siin on esimesed viis (tähestiku järjekorras), järge loe järgmistel päevadel.

Kui head või halvad on meie autod?

Juba 2001. aastast avaldab Saksa Auto Bild igal aastal oma ulatusliku kvaliteediaruande. Lugeja saab kiire ja põhjendatud ülevaate Saksamaal ja mujalgi Euroopas müüdavate peamiste automarkide töökindlusest ja east ning omanike rahulolust oma sõidukitega.

Kes minevikku ei mäleta, elab tulevikuta - seega on pilk möödunud aastatele hädavajalik. Muidugi ei soovi Auto Bild enam üles soojendada igivanu, kümne või enama aasta taguseid väärtegusid. Keskendume kolme kuni seitsme aasta vanustele sõidukitele.

Nii saame avalikustada vead ja vajakajäämised, mis tavapäraste proovisõitude ja testide jooksul kuidagi ilmsiks ei jõua tulla.

Autofirmale antud koondhinne koosneb kuni seitsmest komponendist, mis on kõik võrdse kaaluga. Saksa autoklubi ADAC rikkestatistikat ei kasuta me juba 2004. aastast peale.

Miks? Üha rohkem autotootjaid pakub klientidele oma mobiilsusgarantiid ja hädaabinumbreid. Nii saab tee äärde jäänud sõiduk liikvele ADAC-i abita ja vigade statistika ei näita enam tõest pilti.

Nii hindab Auto Bild

1. Auto Bildi küsitlus
Kvaliteedi ja töökindluse teemasid puudutava esindusliku uuringu teostas firma NFO Infratest. Küsitleti 23 485 autosõitjat, põhiküsimus oli: «Kuidas hindate oma automargi kvaliteeti kümne palli skaalal?».

2. Tagasikutsumised, järelparandused
Milliseid lausrikkeid on esinenud? Kas järelparandused olid seotud turvalisusega? Missugused autod kuulusid tagasikutsumisele? Kuidas tootja reageeris? Kas vead parandati tasuta või ainult osalise tasu eest? Kas tootja info oli selge ja piisav?

3. Tehnoülevaatuse aruanne
Pidurid, rool, vedrustus - siin räägime kõige ehtsamast liiklusohutusest. Andmete põhja moodustab enam kui seitse miljonit Saksamaa tehnojärelevalveorganisatsiooni TÜV ülevaatusprotokolli 194 automudeli kohta.

4. Auto Bildi pikk test
100 000 kilomeetrit kiirkorras. Pidevalt vahelduvad juhid ja sõidutingimused reisidel läbi kogu Euroopa. Teekonna lõpul ootab tükkidekslahutamine ning tulemuste kokkuvõte. Kas oli rikkeid? Kas auto jättis sõitjad teele? Mis lagunes, mis pidas eriti hästi vastu? Kui kulukaks läks auto?

5. Auto Bildi lugejakirjad
Umbes 8000 paber- ja elektronkirja jõuab aastas Auto Bildi «muretoimetusse» lugejatelt, kes oma sõidukiga pahuksis. Põhiteemad: tootevead, arusaamatused töökodadega.

6. Auto Bildi töökodade test
Kindlaksmääratud vigadega «varustatud» auto viiakse kordamööda kaheksasse autofirmaga esinduslepingu sõlminud töökotta korralisele hooldusele. Kas hooldus toimub plaanikohaselt? Mitu viga leiavad mehaanikud? Sageli hirmuäratavalt vähe...

7. Garantiitingimused
Millele saab autoomanik loota, kui sõiduk rikki läheb? Hinnang on antud Saksamaal kehtivate garantiitingimuste järgi, kuid mõnede eranditega sarnanevad need Eesti omadega. Selgelt on näha Aasia autoehitajate paremus - kas nad usaldavad oma toodangut rohkem?
Võrdluseks toome ka Eestis kehtiva garantii.


Varjatud puudused, salastatud järelparandused

Sest me ei tea, mida nad teevad...
Osturõõmust stressini on väike samm. Kuidas autotootjad tarbijaid tüssavad, sest ei soovi oma vigu avalikult tunnistada?

Kui soovite saada aktuaalset ja tõest infot Saksa kuulsate, kõrgelthinnatud autofirmade kohta, ei ole tingimata tarvis sõita Stuttgarti, Münchenisse või Wolfsburgi.

Astuge parem läbi Saksa Auto Bildi toimetusest, Axel Springeri väljak 1. Sealt leiate tõelised aarded.

Vaadake kas või toimetaja X (ei, tema nimi pole siinkohal oluline) arvutisse.

Elektronpostiprogrammist leiate kausta nimega «Kvaliteediprobleemid», mis jaguneb 26 alamkaustaks. Iga autoehitaja jaoks oma, Alfa Romeost Volkswagenini. Et aga mõned alamkaustad sisaldavad ebaülevaatlikult palju infot, tuli neisse omakorda alamkaustad luua. Mercedes-Benzi puhul näiteks «Rooste», Peugeot' kausta «Süttimised» ja Volkswageni omasse «Külmunud mootorid».

«Kvaliteediprobleemidesse» ja selle alamkaustadesse on salvestatud tuhanded kaebekirjad. Viimaste aastate murede kokkuvõte. Autoomanike murede.

Kurb lugu. Sest kuigi autoehitajad väidavad oma toodangu olevat parema kui iial varem, ei kipu kliendid sellega nõustuma ja näitavad oma rahulolematust sageli välja. Ning on huvitav märkida, et kõige rohkem ei ärritagi tarbijat vigane toode ise, vaid läbipaistmatu ja salastatud viis, kuidas autotootja oma vigadega tegeleb. Lühidalt öeldes: me ei tea, mida nad teevad. Ja see ei meeldi meile.

Võtame näiteks Volkswageni. Schleswig-Holsteini liidumaa elaniku Gerd Pollee juhtum näitab selgelt, kui väike maa võib olla osturõõmust frustratsioonini. Kaheksateistkümne viimase aasta jooksul on Volkswageni-truu klient ostnud viis uut autot: Golf II, kaks Golf III, Golf IV ja lõpuks Golf V.

Viimane - Gerdi praegune sõiduk - on vaevalt neli aastat vana ja odomeetrile kerinud alles 38 000 kilomeetrit. Kui pisut pärast viimast hooldust armatuurlauas ESP hoiatustuli vilkuma hakkas, ei aimanud Pollee midagi halba.

Kuni sai töökojalt diagnoosi koos remondikalkulatsiooniga. Pidurisüsteemi rõhuandur (VW tähistusega G201) oli oma elu lõpetanud, nii et tuli välja vahetada ... Ei, mitte rõhuandur. Kogu ABS-ESP-plokk. Remondi hind 1442 eurot (22 500 krooni).

Et nii noore sõiduki puhul autotootja osagi remondikuludest enda kanda ei võta, ei mahu truu kliendi pähe. «Ma olin endale tegelikult juba kuuenda põlvkonna Golfi välja valinud,» räägib Pollee. «Selle jama järel aga hakkan ilmselt teist automarki otsima.»

Ustava kliendi karm kohtlemine on seda mõistetamatum, et VW omanikud kaebavad ESP rikete üle praegu väga sageli - ja just 2004. ning 2005. aasta autodel. Auto Bildi lugejakirjades on teema juba korduvalt üles võetud. Kuid kõikehõlmava ja ausa lahenduse pakkumise asemel jätkavad tööde vastuvõtjad vanas vaimus. Vaid see, kes kisa tõstab, saab õiguse, kusjuures VW katab remondikulud... 0-50 protsendi ulatuses.

Vägisi tekib kahtlus (ja sugugi mitte ainult VW puhul), et autosõitjaid püütakse võimalikult kaua hoida teadmatuses, kas rike on juhuslik või tehase süü läbi tekkinud. Paljud veaga autode omanikud pole lihtsalt teadmatusest esitanud töökojale oma täiesti õigustatud nõudmisi. Ja nii saab autotootja paljudel juhtudel kallist järelparandustööst kõrvale hiilida.

Siia sobib järgmine eluline näide. Käesoleva aasta 36. numbris kirjutas Saksa Auto Bild, et VW Golfi ja Caddy kliimaseadmete kompressorid võivad tootmisvea tõttu enneaegu rikki minna. Mispeale teatas Volkswagen, et katab üsna suure osa remondikuludest. Jäi vaid pisike «aga»: üldist tagasikutsumist välja ei kuulutatud.

Nii et kui te Auto Bildi ei loe või VW töökojast sõbralikku vihjet ei saa, maksate rohkem, kui peaksite. 23 aastat Volkswageni kontserni autodega sõitnud austerlasele Paul Stassakile pakuti tunduvalt väiksema osa kulude katmist kui Saksa autoomanikele.

Alles pikk võitlus müügiesindaja ja maaletoojaga ning Auto Bildis avaldatud infole toetumine viis Stassaki võidule - Volkswagen võttis tema kolmeaastase Caddy remondi kulud tervenisti enda kanda.

Richard Schady Otterbachist maksis aga oma vaevalt kolmeaastase Caddy kliimaseadme kompressori remondi eest 592 eurot. VW praeguse seisukoha järgi peaks kogu remondisumma hüvitamisele kuuluma.

Kuid oma õnnetuseks müüs Schady auto vahepeal maha. Ja Volkswagen teatab, et kuna ta enam autoomanik pole, ei saavat summat enam kuidagi hüvitada. «See on ju täitsa võimatu käitumine,» kurdab ohver. «Nii saadaksegi klientidest lahti.»

Ühe kallipoolse automargi töökoja juhataja teatas hiljutises vestluses Auto Bildiga, et tal olla «surma ähvardusel» keelatud juhtida klientide tähelepanu saadaolevatele kompensatsioonidele. Ja seda firmas, mis väidetavalt peab tähtsaimaks ülesandeks tippkvaliteediga autode ehitamist...

Pideva ja süsteemse desinformatsiooni tõttu ei saa kliendi ja töökoja või autofirma vahelisest usalduslikust suhtest sageli juttugi olla. Suuremal või vähemal määral kehtib see kõigi markide kohta, isegi üldiselt klientide rahulolu pälvinud jaapanlased pole patust puhtad.

Ometi saaksid autoehitajad kadunud usalduse tagasi võita. Tarvis oleks vaid vigadega tegelemise uut kultuuri. Mis eelkõige tähendaks, et autofirmad loobuksid niikuinii täitmatust eesmärgist toota veavabu, lõplikult viimistletud sõidukeid.

Tänapäevased autod on nii keerulised süsteemid, et nõuavad järelparandusi samuti nagu näiteks arvutitarkvara. Konflikti mõlemad pooled peavad seda vaid mõistma.

Kas poleks tore, kui autoomanik saaks automaatselt teate, et... noh, näiteks Volkswagen tahab taas käigukasti polte üle pingutada, Mazda roosteplekkidega võidelda või BMW mõne juhtploki välja vahetada?

BMW omanik saaks näiteks teada, et tema 520i jaoks on välja lastud versioon 2.0, mis kõrvaldab mitmed jämedad vead. Audi-sõitja rõõmustaks update A4-3.2.5 üle, sest see teeb navigaatori käsitsemise tublisti lihtsamaks.

Uuendusest võiks kliente teavitada elektronkirja või SMS-i kaudu. Autoga Bluetoothi kaudu ühendatud mobiiltelefoni kasutamisel võiks isegi mõelda uuendusteate kuvamisest armatuurlaua kuvarile. Autofirma võrgulehel saaks klient enda identifitseerimise järel lugeda täpsemat teavet ettevõtmise eesmärgi, ulatuse ja võimaliku maksumuse kohta.

Kogenud autokasutaja suudaks saadud info põhjal ise otsustada, kas oma autole «paik peale panna» või mitte. Enesestmõistetavalt käiks valikuvabadus vaid järelparanduste, mitte liiklusjärelevalve kontrolli all toimuvate, turvalisus- või saasteprobleemidega seotud kohustuslike tagasikutsumiste kohta.

Autouuendamissüsteem teeks salatsemisele hoobilt lõpu ja omanikud saaksid lõpuks kergesti teada, kas nende autod peaksid selles või teises paranduses osalema. Avalikustamine lõpetaks ka ebameeldiva tantsu kulude kompenseerimise ümber.

Autoehitaja saaks lepingulisi töökodasid sobival viisil toetada, eriti massiliste tagasikutsumisoperatsioonide puhul aga oleks lihtne töökodade ressursse ühtlaselt jaotada.

Ja võiks mõelda kaugemalegi: kui parendustööd puutuvad ainult tark-, mitte aga riistvarasse, saaks uuenduse ju lausa eetri ehk raadiovõrgu või mobiiltelefoni kaudu autosse paigaldada.

Tähtis on vaid, et klient teaks, mida tema sõidukiga parasjagu ette võetakse. Arvutitarkvara tootjate kogemused näitavad selgelt, et traadita saab läbi viia vägagi keerukaid uuendusi.

Praegu võime automatiseeritud uuendusteadetest ja autoomanike igakülgsest informeerimisest aga vaid unistada. Saksa autotööstuse tippjuhid korraldavad kord aastas niinimetatud kvaliteeditippkohtumise, et arutada tähtsamaid kvaliteediprobleeme.

Avalikkuse eest salaja, mõistagi. Ei ole ka ajakirjandus sedalaadi kohtumistele kuigi oodatud. Hiljuti löödi uks nina ees kinni Saksa Auto Bildi reporteril, kes soovis pääseda nõupidamisele «Tagasikutsumised autotööstuses». Teisel pool ust aga arutlesid eksperdid selliste kenade teemade üle nagu «Garantii- ja kompensatsioonikulutuste minimeerimise hoovad».

Et autosõitjad end tööstushiiglaste ees täiesti abituna ei tunneks, on eelmainitud toimetaja X loonud oma arvutis uue kausta. See kannab nime «Garantii- ja kompensatsioonikulutuste maksimeerimise hoovad».

Mis kaustas peitub, sellest me siinkohal kahjuks rääkida ei saa. Sest siis teaksid ju nemad, mida meie teeme.

Auto Bildi küsitlus: BMW ja Toyota tipus

Kvaliteediaruande juurde kuulub lahutamatult iga-aastane klientide küsitlus. Turu-uuringute firma NFO Infratest küsitles 23 485 Saksa autosõitjat.

Intervjuu põhiküsimus kõlas: «Kui kõrgelt hindate oma automargi kvaliteeti kümne palli skaalal?» Autofirma koondhindesse läheb küsitluse tulemus ühena kuni seitsmest alamhindest.

Et vastuste tagapõhja paremini mõista, küsitleti vastajaid ka autode tüüpiliste probleemide, näiteks müra või töökindluse asjus (vt graafikut «Kvaliteediprobleemid luubi all»). Tuleb märkida, et autosõitjate hinnangud langevad väga tihti Auto Bildi teadmistega ühte. (Eks siin või pisut tegemist olla ka tagasisidega.)

Nii kurtis Fordi roostetamise üle 8 protsenti vastanutest (keskmiselt 3 protsenti), samas on see teema Auto Bildist alatasa läbi jooksnud. Samuti peegeldub klientide kriitika Peugeot' mudelite töökindlusetusele antud hinnangus (14 protsenti).

Ja vastupidi, küsitluse järgi äärmiselt töökindlad margid (Honda, Mazda ja Toyota, mida vaid 2 protsenti vastanuist väitsid kergesti lagunevat) ei paista negatiivselt silma ei Auto Bildi lugejakirjades ega tehnoülevaatuse statistikas.

Muidugi ei tõmba autoomanikud kvaliteedi ja töökindluse vahele lihtsalt võrdusmärki. Mida on kerge näha nn kvaliteetmarkide, nagu Audi, BMW, Mercedes-Benzi ja Volvo puhul. Kõik neli saavad küsitluses suurepärase tulemuse - 8,6 kuni 9,0 punkti, kuid esinevad töökindluse tulbas üsna tagasihoidlikult.

Näeme, et puhtratsionaalse mõtlemise kõrval määravad hinnet tublisti ka emotsioonid. Ja sellest lõikavad kõige enam kasu Saksa «kvaliteetautode» ehitajad. Nende sõidukite meeleliselt tunnetatav kvaliteet - haptika, kujundus, sõidutunne, prestiiž - kuulub tõesti tippu.

Esindusliku valimina vastas küsimustele 23 485 autosõitjat.

Audi

Auto Bildi küsitlus
8,9 kvaliteedipunkti, 0,2 rohkem kui möödunud aastal. Niinimetatud eneseimago - omanike arvamuse - järgi astub Audi esikohta jagavatele BMW-le ja Toyotale (9,0 punkti) tihedalt kandadele.

Tagasikutsumised, järelparandused
A3 on käinud töökojas kahemassilise hooratta ja turvakardinate tõttu (2006). A4, A6 ja A8 (2.7 TDI ja 3.0 TDI) kutsuti tagasi kütuse kõrgsurvepumba tõttu (2005). Kontrolli vajas mudelite A6, Allroad ja Q7 automaatne tagaluuk (2007).

Tehnoülevaatuse aruanne
Audi sõidab õiges suunas: esimesel ülevaatusel esinevad kõik mudelid keskmisest paremini, A4 jõuab koguni kiiduväärsele 19. kohale. Ka viis aastat tagasi oskasid Ingolstadti autoehitajad kvaliteetselt töötada: A4 jõuab üheksandaks, esimese 30 sisse mahuvad ka TT (18.), A3 (26.) ja A2 (29.).

A6 saab veel tublisti paremaks muutuda. Tõsi, möödunud aastaga võrreldes on vigade suhtarv kahanenud, kuid premium-auto kvaliteedini on veel üksjagu maad. Nõrkade kohtadena märgitakse rattavõlle, pidurivoolikuid ja -kettaid.

Auto Bildi pikk test
Viimastes tavatestides on Audi tublisti loorbereid lõiganud. Kuid 100 megameetri testi pjedestaalile pole Ingolstadti autodel siiani asja olnud. Keskpäraseks jäi ka viimane pikalt katsetatud Audi, möödunud aastal hinde 3+ saanud A6 Avant 2.7 TDI.

Auto Bildi lugejakirjad
Audi-omanike kaebekirjade hulk Auto Bildi postkastis on küll vähenenud, kuid jääb suhtarvult ikkagi üle keskmise. Peamiselt häirivad autosõitjaid Multitronic-automaatkäigukasti vead, kuid ka TT jukerdav infotabloo annab oma osa.

Auto Bildi töökodade test
Seitse kaheksast kontrollitud töökojast said tänavu suvel korraldatud katses hindeks hea või väga hea. Tubli tulemus, lisaks võisime ühele töökojale anda Kuldse Mutrivõtme.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: piiramata.

Auto Bildi otsus
Tunnetatavat kvaliteeti - nii kere kui ka kabiini osas - ei saa Audi enam palju paremaks muutagi. Auto maine viivad alla tehniliselt ebaküpsed lahendused, näiteks Multitronic.

Hinne: 3,4 (viiest)

BMW
Auto Bildi küsitlus

9,0 kvaliteedipunkti. Esikoha jagamine. Ilmselt on BMW omanikud kindlalt veendunud oma autode töökindluses ja kestvuses.

Tagasikutsumised, järelparandused
Kolmanda, viienda ja kuuenda seeria autodel põhjustasid massilist segadust otsepritse-ottomootorite defektsed pihustid ja vigane tarkvara. Kaassõitja turvapadi streikis 3. ja 5. seeria autodel ja mudelil X3. X5 tagasillale oli paigaldatud vale stabilisaator (2008). Aastatel 2005-2007 esines veelgi tagasikutsumisi.

Tehnoülevaatuse aruanne
Kolmeaastaste autode seas on 3. seeria tõusnud 77. kohalt 55. kohale, «viies» aga 72. positsioonilt 49-ndale. Viieaastaste hulgas näitab uut kvaliteeti «seitsmes» - 92. kohalt viiendale. Kuid umbes nii palju häid uudiseid jätkubki. Premium-mark BMW peab premium-kvaliteedi saamiseks veel pingutama.

Sest teisel, viienda aasta ülevaatusel jäävad keskmisest tahapoole nii X5 (62.) kui ka 3. seeria (77.). Ka seitsmeaastaste autode ülevaatusel esinevad kehvasti «viies» (58.), «seitsmes» (83.) ja «kolmas» (85.). Probleeme valmistavad 3., 5. ja 7. seeria autodele tagasild ja seisupidur, kolmandal ülevaatusel ka esisild.

Auto Bildi pikk test
Lõppeva aasta suvel sõitsid üle 100 megameetri joone peaaegu üheaegselt BMW X3 2.0d ja 320i Touring. «Kolmas» saavutas veenva hinde 5, X3 kannatas mitmete pisihädade käes ega suutnud üle 3 välja venitada. Varem on 745i saanud hindeks 4.

Auto Bildi lugejakirjad
BMW hoiab siin oma head nime, sest kaebusi on margi turuosa arvestades tublisti keskmisest vähem. Peamiseks nõrgaks kohaks näib olevat 3. seeria tagasild.

Auto Bildi töökodade test
BMW mehaanikud esinesid viimases testis hästi. Kui tööde kvaliteedile suurt midagi ette heita polnud, võis teeninduse üle mõnes esinduses siiski veidi viriseda.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 5 aastat.

Auto Bildi otsus
Oi-oi, BMW! Tippkvaliteet näeb teistmoodi välja. Aastate viisi läbib BMW ülevaatusstatistikat punase niidina sillaprobleem. Kõrgkvaliteeti ei näita ka arvukad järelparandused - ehk seepärast, et uudne tehnika liiga kiiresti testirajalt autosalongi on jõudnud.

Hinne: 3,3

Citroën
Auto Bildi küsitlus

8,1 kvaliteedipunkti. Citroëni-omanikud hindavad oma sõidukeid keskmisest pisut-pisut kehvemini. Häirivaid klõbinaid ja kriiksumisi aga mainitakse tublisti harvem kui eelmises küsitluses.

Tagasikutsumised, järelparandused
Jahutusventilaator streigib mudelitel C5 ja C6. ABS-juhtplokk võib rikki minna mudelitel C3 ja Pluriel (2007). Jumper kutsuti tagasi mitmel põhjusel: rooliliigendite täiendavaks määrimiseks, mootori juhtploki tarkvara uuendamiseks, kütusepihustite tihendamiseks, klaasipuhastite katte korrastamiseks, starteri ja ABS-i juhtmooduli probleemide kõrvaldamiseks (2008). Ja loetelu jätkub...

Tehnoülevaatuse aruanne
Saxot enam ei toodeta ja koos Citroëniga võib kogu progressiivne inimkond selle üle rõõmustada. Miniauto püsib visalt ülevaatusstatistika alumises kolmandikus, seitsmeaastaste hulgas küünib vigaste Saxode arv koguni 16,8 protsendini. Peamiselt on tegu õlilekete ja nõrkade piduritega.

Järeltulija C2 ei anna esimesel ülevaatusel saavutatud 90. kohaga ka just ülearu lootust. Samuti jäävad keskmisest allapoole kolmeaastased C5-d (89.) ja C3-d (92.). Berlingo 61. koht on siin veel päris kena, kuid Muhvi-auto mured löövad välja teisel ülevaatusel, peamiselt mootorist ja käigukastist lekkiva õli tõttu.

Auto Bildi pikk test
Kolm aastat on juba möödas C8 2.2 HDi takerduvast pikamaajooksust. Töökindlusetus andis tulemuseks haruldase, kuid mitte kadestamisväärse hinde 1-. Sestpeale pole rohkem Citroëne pikas testis osalenud.

Auto Bildi lugejakirjad
Turuosaga võrreldes 50 protsenti rohkem kirju ja 50 protsenti rohkem vigu - arvud räägivad ise enda eest. Lisatagu siia C8-le (peamiselt lekkivate katuseluukide tõttu) omistatud ebatöökindlaima auto auhind Kuldne Porgand.

Auto Bildi töökodade test
Kuue viimase aasta jooksul pole töökodade testi tehtud.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: piiramata.

Auto Bildi otsus
«Eelmise aruande rahuldavast tulemusest esineb Citroën seekord märksa kehvemini,» kirjutas Auto Bild eelmises kvaliteediaruandes. Paremaks pole asjad küll läinud. Millal tuleb Prantsuse revolutsioon?

Hinne: 2,3

Fiat
Auto Bildi küsitlus

7,5 kvaliteedipunkti. See annab Fiatile taas Auto Bildi küsitluse viimase koha. Igatahes on eelmise aastaga võrreldes 0,2 punkti juurde tulnud, kuid rikkelembust kritiseeritakse endistviisi keskmisest rohkem.

Tagasikutsumised, järelparandused
Vigased pidurivoolikud mudelitel 500, Bravo, Brava, Panda, Seicento, Stilo, Punto, Multipla ja Ducato (2007). Doblò: lekkiv maagaasi surveregulaator. Grande Punto: lühis kabiiniventilaatoris (2008). Ja nii edasi.

Tehnoülevaatuse aruanne
Raske uskuda, aga mitte ükski Fiat ei küüni ülevaatustel isegi keskmise tasemeni. Kogu Itaalia autoehitaja toodang jääb sellest allapoole. Kolmeaastaste hulgas saab parima, 83. koha Punto, Doblò (90.), Panda (98.) ja Stilo (108.) on veel kehvemad. Samasugust pilti näeme ka teisel ja kolmandal ülevaatusel. Itaallased on peamiselt hädas õlilekete, kehvade pidurite ja hõredate väljalasketorustikega, Punto aga koguni roostega kere kandvatel osadel.

Auto Bildi pikk test
2007. aastal lõppenud Panda 1.1 test näitas, et itaallased siiski oskavad töökindlaid autosid ehitada. Ah jaa, tegelikult... Panda tuleb konveierilt ju Poolas. Praegu mõõdavad Auto Bildi pika testi kilomeetreid Grande Punto 1.3 Multijet, Bravo 1.9 Multijet ja Luigi nime saanud 500. Kõik on siiamaani peaaegu riketeta hakkama saanud.

Auto Bildi lugejakirjad
Fiat läheb tõusuteed: 2007/2008. aastal jõudis toimetusse 12 protsenti vähem kaebusi kui aasta varem. Kõige rohkem kaevatakse Punto mootori juhtelektroonika ja muude elektriseadmete vigade üle.

Auto Bildi töökodade test
Kuue viimase aasta jooksul pole töökodade testi tehtud.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 8 aastat.
◊ Mobiilsusgarantii: 2 aastat.

Auto Bildi otsus
Uskumatu, kuid tõsi: kvaliteediaruande seitsmendal aastal on Fiat lõpuks punase laterna rollist lahti saanud. Tõsi, põhjus ei peitu niivõrd itaallaste suurepärastes saavutustes, kuivõrd prantslaste allakäigus.

Hinne: 2,5

Ford
Auto Bildi küsitlus

8,0 kvaliteedipunkti. Pisut alla keskmise tulemus. Häbenema peaks Ford selle pärast, et kaheksa protsenti küsitletutest kaebavad auto roostetamise üle.

Tagasikutsumised, järelparandused
Roolivõimendi võimalik rike mudelitel Fiesta Courier ja Fusion. Focusel probleemid piduritega, jahutusventilaatori ja roolivõimendiga. Galaxy hädas madalatel temperatuuridel streikivate pidurite ning kerest irduva panoraam-klaaskatusega. S-Maxil mured piduritega (kõik 2008). Ning nimekiri jätkub...

Tehnoülevaatuse aruanne
Esimesel ülevaatusel paistab Fordi uus kvaliteet silma: Fusion saab kolmanda, C-Max üheksanda koha, Fiesta on 13., Focus 44. Ainult Mondeo (64.) jääb keskmisest tahapoole. Ka teisel ülevaatusel esinevad kenasti viieaastased Focus (39.), Fiesta (43.) ja Mondeo (54.).

Fordi murelasteks on vanad mudelid: Ka ja esimene Galaxy (mõlemad 79.), mis teisel ja kolmandal ülevaatusel veelgi tahapoole libisevad. Mõlemad on hädas esisilla ja pidurivoolikutega, Ka ülevaatamisel on märgatud isegi kere kandekonstruktsioonide roostet. Lisaks leidub nõrku pidureid nii esi- kui ka tagasillal.

Auto Bildi pikk test
Kaks Fordi mõõdab praegu kestvustesti kilomeetreid: seni märkamatult oma tööd teinud S-Max 2.0 TDCi ja moodne Mondeo Turnier 2.0 TDCi, mis juba mitmete elektrihädadega kimpus olnud.

Auto Bildi lugejakirjad
Kirjakasti saabunud kaebuste arvult jääb Ford keskmisest veerandi jagu allapoole. Ikka ja jälle kaevatakse Mondeo ja Focuse kereservade roostetamise üle.

Auto Bildi töökodade test
Täielik vusserdis - nii kõlas viimase testi lõppkokkuvõte, kuid arvestagem, et see toimus kuue aasta eest. Peagi näitab uus katse, mis läinud ajaga muutunud on.

Garantiitingimused
◊ Tehniline garantii: 2 aastat.
◊ Roostegarantii: 12 aastat*.
◊ Mobiilsusgarantii: 2 aastat.
* Ranger, Maverick, Ka 6 aastat.

Auto Bildi otsus
Kölni autoehitajad esinevad kokkuvõttes üsna tublilt. Positiivse ilminguna märkigem, et rahulolematute Fordi-omanike kirjad toimetusse on tublisti harvemaks jäänud.

Hinne: 2,7

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles