Renault tegi robotsõiduki

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Renault EZ-Pro
Renault EZ-Pro Foto: Tootja foto

Renault tutvustas Hannoveri autonäitusel Renault EZ-PRO robotsõidukit, mis on 100 protsenti elektriline ja autonoomne.

Kontseptsioon on loodud pakivedudeks linnas sõiduk koosneb kahest moodulist: juhtmoodul on mõeldud operaatorile, kes kontrollib kaupade ja teenuste tarneid, ning kolonnimoodulid on kohandatavad ja suudavad sõita kolonnis juhtmooduli järel või iseseisvalt sihtpunkti.

EZ-PRO on loodud tarneahela viimaste kilomeetrite jaoks kohalikust kaubakeskusest kliendini.

Juhtmoodulis istuva operaatori töö on jälgida, et kaup jõuaks õigeks ajaks õigesse kohta. Kabiinis on moodulitest kokpit, mida saab külgmises asendis  kasutada mobiilse töölauana, otsevaates aga autonoomse sõidu jälgimiseks ja kontrolliks.

Kabiini ja kaubaruumi eraldab toonitud klaaspind, mis ümbritseb ka kontrolli- ja juhtimiskeskust, vähendades pimenurki ja tagades nähtavuse kõikjal sõiduki ümbruses.

Operaator pole sõidukis pelgalt kaasreisija, vaid saab juhthoova abil masinat juhtida, kui autonoomse sõidu režiim on välja lülitatud. Nelikroolimine võimaldab manööverdada ka kõige kitsamatel tänavatel.

Juhita robotmoodulites on erinevate funktsioonidega konteinerid. Kullerid saavad seal hoiustada pisipakke või kasutada suurte kaubamahutitena. Lisaks ei takista miski neid kasutamast toiduautona või mobiilse kauplusena. Küljeuksed avanevad ülespoole, mis võimaldab ligipääsu sõidukisse. Automaatselt väljaliuglev astmelaud pakub hõlpsat juurdepääsu.

Kui operaator ei soovi kolonnis liikuda, on moodulid võimelised liikuma ka autonoomselt. Juhised sisestatud, liiguvad need iseseisvalt sihtpunkti. Sõidukid suudavad ka tagurdada ning märgutuled ees ja taga annavad teada, mis suunas moodul liigub.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles