Yandex.Taxi tegevjuhi intervjuu Postimehele: panime Eestis juba Uberist mööda (1)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Daniil Shuleyko.
Daniil Shuleyko. Foto: Aivar Pau
  • Yandex hoiab Euroopa klientide andmeid Soome andmekeskuses
  • Venemaa eriteenistused saava andmeid vaid Interpoli eriloal
  • Yandex tahab Eestis ka Taxifyst mööda minna ja laieneb Soome

Kõigest viis kuud tagasi Eestis tegevust alustanud Yandex.Taxi tegevjuhi Daniil Shuleyko kinnitusel on ettevõte turuosalt tõusnud Eestis juba teisele kohale ning seda pole kõigutanud ka konkurentide levitatavad kuulujutud teenuse seotuse kohta Venemaa julgeolekuteenistustega.

Olete siinsel taksoturul suhteliselt uus tegija ja valisite Eesti oma üheks esimeseks tegevusriigiks Euroopa Liidus, kuidas teil on turuosa võitmine Eestis läinud ja kuidas äri läheb?

Me ei saa avaldada täpseid turuosa numbreid, kuna see on lihtsalt konfidentsiaalne informatsioon. Kuid oleme praeguseks hetkeks juba tõesti Eestis tegija number 2 – Uberist oluliselt suurema turuosaga ning läheneme jõudsalt turuliidrile Taxify’ile.

Te töötate väga paljudes riikides koos Uberiga, kas selline ühisteenuste pakkumine on kavas ka Baltimaades, kus ta teie vitel on langenud juba kolmandaks tegijaks?

Juba üheksas riigis on Yandex ja Uber koos teenuseid pakkumas, kuid Baltimaades pole sellekohased läbirääkimised veel alanud.

Uber on Eestis tegutsenud juba hea mitu aastat, mis vahendtidega te nad viie kuuga kolmandaks tõrjusite?

Me oleme Uberiga võrreldes märksa väiksemad ja see võimaldab paremini uutele turgudele fookust seada. Tallinna ja Riia olid esimesed, kus Euroopa Liidus tegevust alustasime, ning meile oli väga oluline siin edu saavutada ja aru saada, kuidas teie riikides äri töötab. Panime siin tegevuse käivitamisel mängu palju inimressurssi.

Uberi jaoks on aga Tallinna väga kaugel…

Kas te saate siin esimeseks? Millal?

Esitan oma meeskonnale selle küsimuse iga päev. Arvan, et Tallinnas saab see keeruline olema, kuna see on Taxify kodulinn ning on selge, et konkurents on siin kõva.

Kuid küsimus on ka tehnoloogias. Yandex on tehnilist arengut saanud eri valdkondades ellu viia juba 20 aastat ja see on loonud meile vägagi korraliku võimekuse. Meil on näiteks täiesti oma kaardid ning nüüdseks peaksid ka tänavanimede  tõlkes esinenud probleemid lahendatud olema. Arvan, et meil on ka  maailma parimad juhtide aja optimiseerimise lahendused.

Tänan tasuta marketingi eest!

Rääkides Leedu turust – see riik on teatanud, et teie äpp kogub kasutajate kohta liiga palju informatsiooni ning et see info liigub mööda kiirteed Venemaa võimude kätte.

Töötame kõikjal riikides rangelt kohalikke seadusi järgides. Sama kehtib siin, järgime täpselt ka GDPRi nõudeid (Euroopa Liidu andmekaitsemäärus – toim). Meie tegevuse alustamine Baltimaades pidi nende nõuete järgmise tõttu peaaegu viibima, kuna äpi koodis tuli teha päris palju muudatusi, et salvestada EL-i klientide andmeid andmekeskuses Soomes. Soome andmekeskus on nii suur ja võimas, et kütab oma soojusenergiaga ära kogu kohaliku küla.

Kui vaadata aga seda, kui palju kogub meiega võrreldes kasutajate kohta andmeid näiteks Facebook või mis iganes teised rakendused, siis võib sellest teha teatud järeldused…

Kasutajate arvu kasvu pole need uudised kuidagi mõjutanud ja meil on kõik hästi. Tänan juttude levitajaid tasuta marketingi eest!

Saate te üle kinnitada, et Eesti kasutajad võivad täiesti rahulikult Yandexi taksoäppi kasutada ja nende kohta kogutav info ei jõua valedesse kätesse?

Jah, kindlasti. Isegi kui homme peaks meil uksest sisse astuma Venemaa eriteenistus ja tahaks nõuda ELi kasutajate andmeid, siis nad oleksid kohustatud seda ainult Interpoli kaudu tegema. Meie Hollandis registreeritud emaettevõte täidab siinseid nõudmisi 100-protsendiliselt.

Kust ikkagi need jutud ja seisukohad: konkurentidelt, poliitikutelt?

Poliitikast ei tea ma midagi. Ma ei tea, kas konkurendid on sellega seotud. Võib olla antud olukorras ma oleksin teinud sama, kes teab.

Kuhu te järgmiseks Euroopas konkureerima lähete?

Järgneva mõne nädala pärast või vähemalt selle aasta jooksul alustame tegevust Soomes.

Kas ärimudel on teil ikka sama: vahendate vaid taksoettevõtteid ja otse juhtidega asju ei aja?

Venemaal oleme tegelikult alustanud osades linnades ka juba juriidilistest isikutest erajuhtide vahendamist, Baltimaades pole esialgu plaanis ärimudelit muuta: töötame vaid taksoettevõtetega.

Kas Yandex.Taxi kogu arendustöö käib jätkuvalt Venemaal?

Arendusi tehakse mitmetes riikides, on kontoreid nii Venemaal, Euroopas kui Aasias. Näiteks on keskused nii Berliinis kui Türgis. Kuid jah, enamus töötajaid on loomulikult Venemaal.

TAUST

  • Yandex.Taxi alustas Tallinnas tegevust käesoleva aasta 1. mail.
  • Tegevus Euroopa Liidus käib Hollandis registreeritud ettevõtte kaudu, kus makstakse ka maksud.
  • Venemaal, Armeenias, Aserbaidžaanis, Gruusias, Valgevenes, Moldovas, Kõrgõzstanis, Usbekistanis, Kasahstanis ja Tadžikistanis on loodud ühisettevõte Uberiga.
  • Leedu küberkaitsekeskus on soovitanud äppi mitte kasutada, kuna selle omanik olevat lähedastes seostes Kremliga.
Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles