Facebook palus vabandust naiselt, kes pidi pärast lapse kaotust nägema pidevalt beebitoodete reklaame

Facebooki logo. Foto on illustreeriv.

FOTO: Dominic Lipinski / PA Wire/PA Images

Facebook sattus möödunud nädalal Suurbritannias pahameeletormi kätte, sest näitas oma profiilil nurisünnitusest teatanud naisele jätkuvalt edasi beebitoodete reklaame.

Lapse kaotanud Anna England-Kerr ütles Facebookile mõeldud avatud kirjas, et pärast kurva uudiste jagamist oma profiilil pidi ta ikka edasi nägema mitmesuguste beebitoodete reklaame. Naine blokkis Facebooki seadetest taolised reklaamid, kuid mitte mingit abi sellest polnud.

Facebook teatas peatselt, et avastas vea oma masinõppe algoritmides, mis kontrollisid funktsiooni «peida reklaamiteemad» (Hide Ad Topics), mida England-Kerr kasutas. «Me töötame vea parandamise kallal, et oma tootekvaliteeti parandada,» teatas ettevõte pressiteates.

Facebook palus enda sõnul naiselt vabandust ja väljendas sügavat kahetsust. «Me täiustame jätkuvalt oma masinõppe mudeleid, et parandada suunatud reklaamide näitamist,» lisas sotsiaalmeediahiiglane.

Facebook astub viimasel ajal justkui ühest skandaalist teise. Ettevõte teates septembris, et süsteemi turvanõrkusi kasutanud häkkerid pääsesid kuni 50 miljoni kasutaja sisselogimisandmetele. Alles möödunud nädalal teatas platvorm, et sama küberrünnaku tulemusel võidi omandada tundlikke andmeid kuni 14 miljoni kasutaja kohta. Nende andmete hulka kuuluvad näiteks asukoha andmed, mille põhjal on võimalik inimesi leida.

Aasta varem seisis Facebook silmitsi Cambridge Analytica andmeskandaaliga, mille käigus müüs rakenduste arendaja suure hulga kasutajaid puudutavaid andmeid poliitilisele konsultatsioonifirmale, mis töötas Donald Trumpi presidendikampaania heaks.

Tagasi üles