Pariisi elektriautode projekt nõudis esimese ohvri

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

Nädala eest alanud Pariisi linnavalitsuse pilootprogrammi Autolib raames toodi tänavatele 250 elektriautot Bluecar, mille kasutamine nõudis juba esimese ohvri, kirjutab Whatcar.ee.

Autosid hakati lühiajaliselt (alates poolest tunnist) välja rentima kohalikele elanikele, et nood loobuksid oma isiklikust sõiduvahendist.

Kuid juba mõni tund pärast programmi algust sõitis üks Bluecar otsa pariislannale, kes ei kuulnud lähenemas hääletut elektriautot. Naine ei saanud õnneks väga raskelt vigastada, küll aga vajas ta haiglaravi.

Pariisi linnapea Bertran Delanoe kinnitas seejärel pressile, et õnnetuses ei saa otseselt süüdistada elektriautot ning projekt on ellukutsutud siiski pariislaste elu ja tervise parandamiseks, mitte aga vastupidi. Küll aga näitas juhtum siiski seda, et mõnede autootjate idee hakata elektriautosid varustama nn häälegeneraatoriga, on igati õigustatud.

Projekt Autolib kutsuti ellu koostöös Itaalia autodisainifirma Pininfarina, Pariisi kohaliku omavalitsuse ning Prantsusmaa konglomeraadi Group Pollorega, et valmistada ette linnatranspordivahend, mis võiks tulevikus asendada seniseid sisepõlemismootoriga autosid.

Bluecari rent maksab Pariisis neljast (pool tundi) kuni kümne euroni tunni eest, sõltuvalt kui kaua sõidule aega kulub.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles