Puust ja punaseks: kuhu tohib CityBee rendiautot jätta? (6)

Magnus Altküla
, Tarbija toimetaja
Copy
CityBee rendiautoteenuse esitlus 25. oktoobril.
CityBee rendiautoteenuse esitlus 25. oktoobril. Foto: Mihkel Maripuu

25. oktoobril tõi leedukate CityBee Tallinnasse 135 rendiautot, millega mugavalt liikuda punktist A punkti B. Teenuse kasutamist ei tohi aga lõpetada igal pool (ehk autot ei või tingimata jätta sinna, kus endale mugavam), vaid selleks on ette nähtud spetsiaalsed alad. Need on ära märgitud CityBee mobiilirakenduses, mis on teenuse kasutamise eelduseks.

Näiteks paljude toidupoodide ja kõikide kaubanduskeskuste parklad on eraparklad, kus CityBee klientidel ei ole lubatud teenuse kasutamist lõpetada, sõnas CityBee tegevjuht Lukas Yla. Eraparklates võib parkida rendiperioodi ajal, kuid parkimisega seotud kulud tuleb kliendil endal katta täpselt samamoodi nagu isikliku sõiduki parkimise puhul. CityBee süsteem lubab teenuse kasutamise lõpetada vaid tsoonides, mis on CityBee mobiilirakenduse kaardil märgitud oranžiga.

Kui auto jäetakse siiski eraparklasse, on CityBeel õigus määrata vastavalt kasutustingimustele kuni 60-eurone trahv.

«Jälgime pidevalt, kus meie autod pargivad, ning vajadusel eemaldame need viivitamatult. Sellegipoolest võib ette tulla lühemaid perioode, kus auto jäetakse parkima sinna, kus parkida ei tohi. Sel juhul palume kohe teada anda meie klienditeenindusele, et saaksime auto võimalikult kiiresti ära viia. Valesti pargitud auto puhul teeme alati kindlaks, kes sellega viimati sõitis ning vajadusel määrame trahvi,» sõnas Yla.

«Arendame CityBee mobiilirakendust pidevalt, et rakenduses kajastuksid kõik meie partnerite tingimused, sealhulgas eraparklate asukohad. Palume kõigil anda rakenduse ja funktsioonide osas tagasisidet, et saaksime seda veelgi paremaks muuta. Kui märkate mõnda eraparklat, mis on rakenduses märgitud oranžiga (st seal võib parkida), palume sellest teavitada meie klienditeenindust. CityBee klientidele ei määrata trahvi oranžiga märgitud parkimistsoonides», lisas Yla.

Ka tasuta parkimist võimaldavad toidupoed loodavad, et CityBee teenust ei hakata kuritarvitama. Rimi avalike suhete juht Katrin Bats sõnas Postimehele, et CityBee ise nendega ühendust võtnud ei ole, kuigi mõned CityBee autod on tõesti nende tasuta parklatesse jäetud ja korra võtsid Rimi esindajad CityBeega ühendust siis, kui kaupluse ette oli jäetud korraga neli rendisõidukit.

Bats märkis, et ilmselt tekivad suurimad probleemid teatud aegadel (näiteks pühad) ning et neil on plaanis uurida ka Läti ja Leedu kogemusi, kus CityBee rendiautode teenus on kauem tegutsenud. 

Lukas Yla lubas, et kindlasti viivad nad rakendusesse vastavad muudatused, nii et väiksemate poodide esised parklad ei ummistuks sõidu lõpetanud CityBee autodega.

Suuremate kaubanduskeskuste, nagu Ülemiste, Rocca al Mare ja Kristiine parklates tohivad CityBee masinad parkida ainult kliendi poekülastuse ajal. Üleöö neid sinna jätta ei tohi ja sellisel puhul teisaldatakse masinad parklatest või esitatakse trahviarve. Nii Ülemiste esindaja Tiia Nõmm kui ka Rocca ja Kristiine keskust omava Cityconi esindaja Linda Eichler sõnasid, et neil pole seni CityBeega seoses probleeme olnud.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles