Eesti IT-firma kogemus Poolas: kõige olulisemad on tiitlid, maine ja edukuvand

Partnerite ja tulevaste töötajate silmis hea maine tagamiseks valis Finestmedia Gdanskis kontori asukohaks Poola ühe prestiižseima kõrghoone Olivia Stari.

FOTO: Finestmedia

Eesti IT-ettevõttel Finestmedia kulus kaks aastat, enne kui õnnestus jalg Poolas korralikult maha saada.

«Poola turul edu saavutamine võib osutuda väga keeruliseks katsumuseks. Nagu selle riigi rahvaarv, on ka kõik muu seal 30 korda suurem ja võtab palju rohkem aega kui Eestis. Ja kui saadki lõpuks jala ukse vahele, ei hakka raha 30 korda kiiremini sisse voolama. Poola turul toimetamiseks tuleb olla vastupanuvõimeline, paindlik ja kannatlik,» ütles Finestmedia äriarendusvaldkonna juht ja juhatuse liige Sören Hejnfelt.

Tema sõnul ei tohiks Eesti ettevõtted mingil juhul eeldada, et neid Poolas avasüli tervitatakse.

«Poola ettevõtted on välismaiste ja eriti alustavate ettevõtetega koostöö osas pigem skeptilised. See tähendab, et pead väga hoolega läbi mõtlema, kuidas ja kus sa oma äri alustad. Meie otsustasime vältida Varssavit ning alustasime Tri-City piirkonnas Gdanski ümbruses. Meile tundus, et sealne ärikultuur on palju lähedasem Eestis levinud põhjamaisele stiilile ning me ei pea rinda pistma nii paljude takistuste ja äridogmadega,» sõnas Hejnfelt.

Ta märkis, et ka Poola inimesed ja sealne ärikultuur erineb väga sellest, millega eestlased harjunud on. «Eestlased usuvad lamedasse struktuuri, minimaalsesse bürokraatiasse, kiiresse töötemposse ja avatud suhtlusesse. Seda ei saa eeldada oma koostööpartneritelt Poolas, kus tiitlid on üliolulised, kooskõlastusringid pikad ja väsitavad ning juhtkonnaga vahetu suhte loomine võimatu,» rääkis ta.

Poolas keerleb kõik ümber maine – et eestlaste partnerid ja võimalikud töötajad võtaksid neid tõsiselt, tuli näiteks kontor rajada Olivia Stari kõrghoonesse, Poola kõige prestiižsemasse kontorihoonesse väljaspool Varssavit.

Finestmedia juhatuse liikme kinnitusel ei läinud ettevõte Poolasse odavat allhanget tegema vaid eksportima digitaliseerimisprotsessi elutsükli haldamist ja äriekspertiisi. Seejuures otsustas ettevõte asutada seal eraldi personaliotsingu firma, et leida turult töötajaid nii endale kui ka kohalikele konkurentidele.

Tagasi üles