BMW ja VW-Audi hädas autode tuleohutusega

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX.

BMW AG on teatanud suuremast tagasikutsusmikampaaniast, mille põhjuseks on jahutussüsteemi elektrilise lisaveepumba võimalik rike ning see puudutab enam kui 90 000 Mini, kirjutab Whatcar.ee.

Elektriline lisaveepump, mis aitab tühikäigul kiirendada vee ringlust mootori veesärgis ja seeläbi parandada kabiinisoojenduse tööd,  ütles 2009. aastal üles 81 juhul, neljal neist tekitas elektrilise veepumba rike auto mootoriruumis tulekahju. BMW teatel antud juhtum ühtegi liiklusõnnetust ei tekitanud, samuti ei kaasnenud sellega ka ühtegi inimvigastust.

Kaks viimast põlengut toimus USAs 2010. aastal, mille peale kutsus BMW kokku vastava komisjoni, kes rikke põhjuseid uurima asus. Ehkki komisjonil võttis lõpliku otsuse vormistamine aega, asendati ebakvaliteetsed veepumbad juba 2011. alguses teistega ning sealt edasi pole ühtegi analoogset juhust teadaolevalt enam toimunud.

Pärast komisjoni lõpparuannet otsustas BMW vahetada välja veepumbad ka kõikidel teistel Mini mudelitel, millele ebakvaliteetsed elektripumbad võivad olla paigaldatud. Analoogne rike võib esineda mudelitel Cooper S väljalaskeaastaga 2007-2011, Cooper S Clubman väljalaskeaastaga 2008-2011 ja Cooper S kabriolettidel, mis on toodetud aastatel 2009-2011.

Samuti võis ebakvaliteetne veepump sattuda mõnele teisele Mini mudelile, mis on toodetud ajavahemikul november 2006 – jaanuar 2011.

Kuid BMW ei ole ainus, kes tuleohtlike autodega hädas on. Sama probleemi küüsis vaevleb ka VW-Audi grupp, mille 2-liitristel turbodiisel-mootoritel on avastatud lekkeid kütuse sissepritse kõrgsurvesüsteemis. Survetoru ebakvaliteetse materjali tõttu võib seal esineda lekkeid, mis omakorda võivad tekitada tuleohtliku olukorra auto mootoriruumis.

2012. aastal on Euroopa tarbikaitseamet esitanud selle kohta juba kolm määrust. Viimane, möödunud reedel avaldatud määrus, puudutas Audi A3 2,0 L TDI, mille väljalaskeaasta jääb vahemikku 2008-2009.

Teine määrus puudutas Volkswageni mudeleid Scirocco, Eos, Golf, Passat, Tiguan, Transporter ja Transporter Caravan, mille 2,0 CR TDI mootorites võib esineda samalaadseid probleeme. Nende autode väljalaskeaastad jäävad sõltuvalt mudelitest ajavahemikku 2009-2011. Kolmas määrus puudutab sama mootori jka sama probleemiga Seat Leoni ning Alteat.

Paraku ei ole tarbijakaitseameti määruses kirjas, kui paljusid autosid täpselt antud probleem puudutab, küll aga kohustab ta tootjal puudused likvideerima.

Selle aasta esimese määruse järgi peab osa oma autodest tagasi kutsuma ka Volvo, millel on avastatud probleeme roolivõimendi rihmülekandega. Rihm võib puruneda ning jätta auto ilma juhti  ette hoiatamata ilma roolivõimendist, mis omakorda võib tekitada liiklusohtliku olukorra.

Antud määrus puudutab teatud seeriat Volvo mudelitest V70, S80, XC60 ja XC70.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles