MAASTIKUAUTO ⟩ Lühike Defender

Copy
Vähem metalli teeb auto soodsamaks? Jah, ühe korraliku pruugitud sõiduki jagu: viiekohaline lühike Defender maksab minimaalselt 57 800 € (D250), sarnane pikk aga 70 800 €.
Vähem metalli teeb auto soodsamaks? Jah, ühe korraliku pruugitud sõiduki jagu: viiekohaline lühike Defender maksab minimaalselt 57 800 € (D250), sarnane pikk aga 70 800 €. Foto: Eero Vabamägi

Meil müüdavate maastikusuutlike maasturite seltskond pole suur. Skaala kallimas otsas troonib jõuline Gennadi – 2018. aastal esitletud Mercedes-Benz G-klassi teine põlvkond – ja taskukohasemas Suzuki Jimny, millest on silmakirjaliku rohepoliitika tõttu saanud pea põrandaalune kaup ehk seda autot annab uuena soetada ainult kahekohalise «kaubikuna». Kõik ülejäänud mahuvad nende kahe äärmuse vahele ja neid pole palju. Paar Jeepi, mõned Land/Range Roverid, käputäis kastikaid ja Toyota Land Cruiser.

Kõigil neil on oma lugu, millest pikemad ja väärikamad on Jeep Wrangleri ja Land Rover Defenderi oma. Õigupoolest põlvnevad mõlemad autod ühest vaarisast, sest Defenderit peetakse esimese Land Roveri (1948) mantlipärijaks, mida luues võeti snitti Teise maailmasõja ajal enam kui vajalikuks osutunud kergelt maastikuautolt Willys MB (Ford GPW). Viimased olid ka Jeep Wrangleri eelkäijate alusmaterjaliks, ent edasine arendus käis teine teisel pool Atlandi ookeani juba eri radu pidi.

Räägi esimesest...

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles