Eesootav PlayStationi mäng hoolitseb selle eest, et kuuleksid-näeksid kõike ja süda ei läheks pahaks

Sten Kohlmann
, ajakirjanik-toimetaja
Copy
«God of War Ragnarök»​
«God of War Ragnarök»​ Foto: Santa Monica Studio / PlayStation

Eesootaval sügisel jõuab PlayStation 5 omanikeni mütoloogiline seiklusmärul «God of War Ragnarök». Tegemist on teosega, mille puhul on nähtud kõvasti vaeva, et mitte kellelgi ei jääks see mängimata.

Aastal 2018 ilmunud mängu «God of War» järjeosa sisaldab endas nimelt enam kui 60 erinevat funktsiooni, mille eesmärgiks muuta teos kõigi jaoks ligipääsetavaks.

Sinna hulka kuuluvad mitmed abivahendid vaegnägijatele, ent ka paljud muud väiksemad funktsioonid, mis peaksid iga mänguri elu mugavamaks muutma. Siin vaid mõned neist:

Mängijatel on võimalus sisse lülitada punktike, mis märgib alatiseks ära ekraani keskkoha. See aitab muuseas vähendada iiveldust, mille pildi kõikumine tekitada võib. Ka aitab see kaasa keskendumisele. Punkti suurust ja stiili on võimalik muuta.

Subtiitrid on olulised vaegkuuljatele kui ka neile, kes soovivad ekraanil toimuvast lihtsalt paremini aru saada. Selle tarbeks on arendajad lisanud ohtralt erinevaid viise mängust leiduvat teksti endale meelepäraseks kujundada.

Saab muuta teksti suurust; lisada tausta, mis aitab sel esile tõusta; ning lisada täiendavat infot nagu jutustajate nimed või seletav tekst, mis kirjeldab kõike seda, mis tegelaste dialoogist väljapoole jääb. Muide, seletavat teksti saab kogeda ka audioversioonina.

Tagatipuks saab sisse lülitada indikaatori, mis kuvab ekraanile olulise heliallika suuna. Ka eksisteerivad arvukad süsteemid, mis elamust hõlbustavad: automaatne jooksmine, helilised märguanded, värvide ja kontrastide modifitseerimine ning muidugi puldinuppude ja nendele määratud tegevuste ümberkujundamine.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles