Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Volkswagen leiutas diiselautode raviks torukese

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Kaader Volkswageni videost, kus ettevõtte diisliarenduse osakonna juht Andreas Krause demonstreerib torukest, millega 1,6 liitristel diiselmootoritel heitmeprobleem lahendatakse.
Kaader Volkswageni videost, kus ettevõtte diisliarenduse osakonna juht Andreas Krause demonstreerib torukest, millega 1,6 liitristel diiselmootoritel heitmeprobleem lahendatakse. Foto: Volkswagen

Volkswagen andis eile teada, et on võimeline viima oma diiselautod vastavusse Euroopa õhupuhtuse standarditega tänu tarkvarauuendusele ning torukesele, mis on läbimõõdult umbes nagu WC-paberi rulli papist südamik.

Volkswagen rõhutas, et lahendus puudutab üksnes Euroopat. Paigaldamine läheb lahti uue aasta alguses, vahendab New York Times.

Volkswagen avaldas lootust, et tarkvarauuendus ja toruke ei mõjuta autode sõiduomadusi ega kütusekulu, aga garanteerida nad seda ei saa.

Putitamisele läheb ligikaudu 8,5 miljonit autot ning Duisburg-Esseni ülikooli professor Ferdinand Dudenhöffer on juba välja rehkendanud, et Volkswagenile läheb see lugu maksma 500 miljonit eurot – vaid murdosa 6,7 miljardist eurost, mille grupp skandaali kulude katmiseks kõrvale on pannud.

«Volkswagen kogub end finantsiliselt kiiremini kui arvati,» ütles professor, kuid lisas, et suuremad riskid seisavad alles ees – nagu keskkonnatrahvid Ameerikas ning kohtuasjad kurjade omanike ja osanikega.

Tehnilised parandused näivad olevat niivõrd lihtsad, et toimepandud pettus tundub selle taustal veelgi müstilisem.

Kaheliitriste diiselmootoritega autod pidavat saama korda vaid mootoritarkvara uuendamise teel.

1,6-liitristele paigaldatakse aga mootorisse suunatud õhuvoolu stabiliseeriv seesmise sõelaga toruke. Tänu torukesele toimib kütuse sissepritse süsteem täpsemalt ning heitgaase tekib vähem.

1,2-liitriste diiselmootorite jaoks lahenduse leiutamine alles käib, kui Volkswagen andis mõista, et ilmselt piisab tarkvarauuendusest.

Firma lubas lõpetada «torutööd» 2016. aasta lõpuks.

Tagasi üles