Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Igivana dilemma - bensiin vs diisel: üllatavad testitulemused lõhuvad müüte (15)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Autod
Autod Foto: CHINA DAILY/REUTERS

Diiselmootorid elavad skandaali tõttu läbi raskeid aegu, samas muutuvad bensiiniajamid järjest säästlikumaks – värske test lõhub aga nii mõnegi müüdi ühe või teise mootoritüübi eelistamisvajaduse kohta.

Värske Autoleht vahendab AutoBildi testi, kus pandi võrdlusse 16 autopaari ning koondati tabelisse sellised näitajad nagu auto hind, mootor, võimsus, kiirendus, kütuste turuhind ja kütusekulu ning mis kõige peamine – arvutati välja, kui palju tuleks autoga läbida, et diisel end ära tasuks.

Selgus, et vanad dogmad kehtivad, kuid vaid üldjoontes. Jah, diisel on ökonoomsem, ent kallim osta ja tekitab rohkem NOx heitmeid. Samas on paljudele autodele bensiinimootor omaduste poolest lihtsalt parem valik ja sageli ka soodsam.

Testi tulemused võtab AutoBild aga kokku kindla pealkirjaga: Bensiinimootori selge võit! Testitud autopaaride puhul pole diislil enamasti mitte mingit šanssi!

Selgus nimelt, et bensiinimootoriga võrreldes tasub diiselmootor ennast ära kesmiselt alles 200 000 kilomeetri läbimisel. Kui soetada auto viieks aastaks, tuleks aastas seega läbida minimaalselt 40 000 kilomeetrit, mis oleks aga keskmisega võrreldes pöörane ettevõtmine.

Diiselautode probleem seisneb endiselt nende kõrgemas hinnas – reeglina on hinnavahe 2000-3000 eurot. Teine oluline areng viitab bensiinimootorite kahanenud kütusekulule – Seat Ibiza puhul oli erinevus diisli ja bensiini vahel sisuliselt olematu: 5,2l/100 km ja 5,4l/100km. Diisli eelis tuli aga välja vaid kahe auto puhul BMW X1 ja Renault Espace.

Kokkuvõte: kui diiselautode müügihind ei alane, pole neil bensiinimootoriga autode vastu mingit šanssi.

Loe põhjaliku testi tulemusi täispikkuses värskest Autolehest.

Tagasi üles