Spordirežiimi valimisel kurvilisel külateel tunned, kuidas rool muutub kergemaks ja liigutustele kiiremini reageerivaks, vedrustus ei lase kurvides autol sentimeetritki valitud kursilt kalduda, mootor saab hoopis teise hääle, kuskilt kostab mõnusat lõrinat. Alajuhitavusest pole märkigi. Kia sõidustabiilsuse juhtimissüsteem on selle masinaga liikumise muutnud võrdluses selgelt paremaks mõlema režiimi puhul.
Tagasikäigu sisselülimisel käivitatakse autol tagurduskaamera koos abijoontega eriti täpseks manööverdamiseks. Lisaks tagurduskaamerale on masinal (olenevalt mudelist) saadaval pimeda nurga jälgimissüsteem ning intelligentne parkimisabisüsteem. Loomulikult kaardilahendus ja hääljuhised.
Maanteesõidul on aga Sportage'il midagi, millega paljudele konkurentidele tõsiselt silmad ette teeb – sõidureas püsimise abisüsteem koos liiklusmärkide lugemisvõimega. See tõesti töötas ja sealjuures päris hästi. Tallinna-Narva maanteel, kus teejooned kenasti maha märgitud, õnnestunuks nähtavasti kiirtee lõpuni käed-vabalt sõita, kui auto ise häälekalt meelde ei tuletaks, et aeg on nüüd käed roolile tagasi panna. Oht mugavaks ja tähelepanematuks muutuda on selle funktsiooni puhul tõesti olemas, seega ei maksa neid hoiatusi süsteemile kuidagi pahaks panna. Selle funktsionaalsuse pärast on Kia kindlasti auto, mille roolis tahaks pikal sõidul taas tagasi olla.
Sageli vajaminevate mugavuse osas on autol veel automaatselt tumenev tahavaatepeegel, kaheosaline (ees- ja tagasõitjate jaoks) õhukonditsioneer, elektriliselt juhitavad küljepeeglid ja muidugi püsikiirusehoidja – KIA sellel mudelil mugavalt otse roolil.
Lisaks veel näiteks kojameeste soojendussüsteem, pööramise suunas keerduvad esituled, juhtmevaba mobiililaadimise tehnoloogia ja tohutu hulk lisavarustusena tellimise võimalusi – kuni esiistmete seljaventileerimise süsteemini välja. Istmed on autol lihtsalt suurepärased, selles osas ei oskagi ühte teisele eelistada.
Välisdisain on autol minu hinnangul vägagi hästi õnnestunud – sportlikult kompaktsed, kergelt elegantsedki, õigesti veetud jooned ja kumerused, tulede elemendid ja LED-päevatuled – ei teki hetkekski kahtlust, et tegemist on igati uue ja tänapäevase masinaga. Masinasse on hea tunne istuda ja veel parem selles olla ja sõita.
Tõsi ta on, uus KIA Sportage pole kindlasti turu kõige odavam auto – minu proovimudeli hind jääb ligikaudu 26 000 euro kanti. Võib küsida, kas ta on seda hinda väärt. Ma arvan oma põgusa sõidukogemuse põhjal, et jah – on küll.