«Algusest peale on oluline osa meie tööst olnud küsimus, mida ja kuidas Eestist välismaailmale rääkida. Kes me oleme? Suureks abiks on olnud varem kogutud info, kohtumised erinevate inimestega ja isiklikud kogemused, mille põhjal on Eesti ja eestlaste avamiseks visandatud skeeme ja skaalasid. Kõigest sellest on tänaseks välja joonistunud viiest alapunktist koosnev portree meist, eestlastest,» seisab disainimeeskonna ajaveebis.
Brändimeeskonna üldine tõdemus on, et eestlased on kõik need, kes end eestlaseks peavad. Täpsemalt aga sellised tegelased:
- Mõtleme oma peaga. Eestlased on põikpäised põhjamaalased, kes ei armasta ettekirjutusi ega usalda käske kõrgemalt poolt.
- Teeme ära. Karm ilm, pimedad talved ja lühikesed suved on muutnud meid asjalikuks ja kiireks. Me ei jutusta pikalt, vaid asume asja kallale.
- Oleme hajusad. Meid on vähe, elame üksteisest kaugel. Kui vaja, tuleme aga kokku ja teeme talgud. Laulupidu, Teeme Ära, Skype, TransferWise. Anna meile probleem, me paneme võrgustiku tööle.
- Hoiame looduse poole. Seda, mis meil on, hindame ja kaitseme. Meie õhk on üks maailma puhtamaid ning 40 protsenti meie metsast on mahe.
- Julgeme katsetada. Usume, et tehnoloogia muudab elu paremaks. Eesti on inimkonna teerajaja e-ühiskonna küsimustes ning igaüks võib sellest osa saada, hakates e-residendiks.
Lisaks on brändimeeskond sõnastanud selle, kuidas me võiksime endast kirjutada, lühidalt kokku võttes tuleks seda teha sõbralikult, sisukalt, lühidalt, eristuvalt ja elutervelt.