:format(webp)/nginx/o/2017/01/27/6285533t1h6c22.jpg)
Tesla elektriautosid Eestis tabanud probleemid internetiühendusega said koostöös Teliaga lahendatud.
Tesla elektriautosid Eestis tabanud probleemid internetiühendusega said koostöös Teliaga lahendatud.
«Tesla pöördus murega Telia poole. Telia poolt tehti teatud võrgumuudatused ning praeguseks on kõik mured lahendatud,» ütles Postimehel Telia Eesti pressiesindaja Raigo Neudorf.
Tema sõnul oli kokku vahepealsetest tõrgetest mõjutatud üheksa Teslat.
«Tõrked said alguse sellest, et Tesla sõidukites kasutatavate SIMide jaoks oli tehtud eriseadistus, mille kohta puudus Telial Eestil info. Telia Eesti ise Teslaga SIMide seadistuse teemal ei suhtle ning meie SIM kaarte sõidukitesse paigaldatud pole - Tesla tellib oma SIM kaardid ainult ühe grupi operaatori käest. Mure lahendamiseks vajasime Eesti poolel nende SIM-ide andmeid, et võrgus teatud konfiguratsioone muuta,» lisas Neudorf.
Kirjutasime eile, et mitmeid Tesla elektriautosid Eestis tabanud ootamatu rike, mis esialgsetel andmetel ongi vaid Eesti-keskne.
Tesla kodulehelt tellitud ning Eestisse tarnitud autodel oli nimelt juba mitu kuud olnud probleeme mobiilse internetiga ehk 4G-võrgus püsimisega. Üks selline probleeme Tesla on ärimehe Raivo Heina peres, kelle sõnul on 4G-andmeside puudumisel enamik auto funktsioone kasutuskõlbmatud.
«Näiteks, kui sul on auto võtmed kadunud või neid ei ole käepärast, siis Teslade puhul saab auto sisselülitada läbi mobiiliäpi,» rääkis Hein. «Kui aga autol ei ole võrguühendust, siis ei liigu äpist antud signaal autoni ning sõit jääbki tegemata.»
Hein pöördus abi saamiseks Tesla esindusse Helsingis, kus hakati seda uurima. Hoolduskeskuses öeldi auto omanikele, et probleem võib olla Telia 4G SIM-kaardis, mis pannakse autodesse sisse juba tehases. Tehnikute sõnul on nad probleemist teavitanud ka Teliat.