Paljudel Mustamäe kandis ringi sõitvatel juhtidel on tekkinud kindlasti küsimus, kas kehtivate liikluseeskirjade kohaselt tuleb sealkandis testitavatele pakiveorobotitele jalakäijate ülekäigurajal teed anda.
Autojuht küsib: kas pakiveorobotile tuleb ülekäigurajal teed anda (10)
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi seisukoht tänasel päeval on, et hetkel veel pakiveorobotite liiklemist eraldi reguleeritud ei ole, mistõttu on ka praegu ainukesel pakirobotite operaatoril Starshipil robotitega alati liiklemisel kaasas saatja.
«Kui robot on tee ääres üksinda, siis praeguse seaduse kohaselt ei erine robot muudest mitte-elavatest objektidest nagu näiteks kividest, puudest või kohvritest - autojuht ei ole sel juhul kohustatud robotile teed andma,» ütles ministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda Postimehele.
«Kui robot on koos saatjaga, siis peab autojuht kohtlema mõistetavalt inimest koos robotiga vastavalt liiklusseaduses ettenähtule ehk tänavaületuse kohal inimesele teed andma,» märkis Ruuda.
Samas on pakirobotite teemaline seadusemuudatus ettevalmistamisel.
Starshipi pakiroboteid on Tallinna liikluses üha sagedamini näha. Esiteks muidugi seetõttu, et siin asub ettevõtte arenduskeskus ja linnaparkides käib seadmete aktiivne testimine. Samas on äsja alustatud just siin pilootprojekti Soome toidutarne ettevõttega Wolt, mille abil saavad inimesed endale restoranidest sooja toitu koju tellida.
Mujal maailmas käivas sarnased piloodid USA-s, Suurbritannias, Saksamaal ja Šveitsis ning koostööd tehakse selliste ettevõtetega nagu Just Eat, Hermes, Metro Group ja Swiss Post. Teste on läbi viidud juba koguni 16 riigi 59 linnas – viimati käivitati need USA-s Washington DC-s, Californias ja Arkansases.