Sihtasutus Kredex tegi majandusministeeriumile ettepaneku liiklusseaduse täiendamiseks, et lubada elektriautodel kasutada ühistranspordiradasid. Ministeerium on seisukohal, et otsus omaks kindlasti positiivset mõju, kuid arvesse tuleb võtta ka võimalikke negatiivseid mõjusid.
Ministeerium: elektriautode bussirajale lubamine omaks kindlasti positiivset mõju
«Ühistranspordiradade kasutamist saab vaadelda kui kindlatele sõidukitele liikluses osalemisel eeliste andmist. Iga sellise eelise kehtestamine peab olema põhjendatud,» seisab ministeeriumi vastuses Kredexile. «Samuti ei tohi sellega halveneda juba eelise saanud sõidukite liiklusolud ning üldine liikluskorraldus. Ühtlasi peab eeliste kasutamine olema võimalikult lihtsasti kontrollitav, et tagada kehtestatud nõuetest kinnipidamine.»
Ministeerium teatas, et on seisukohal, et elektriautode lubamine ühissõidukirajale omaks kindlasti positiivset mõju, kuid arvesse tuleb võtta ka võimalikke negatiivseid mõjusid.
Saastevabade autode eelistamine vähendab Kredexi kinnitusel linnaliiklusest tulenevat õhureostust ja müra. Elektromobiilsuse programmi (ELMO) juht Jarmo Tuisk on varem Postimehele öelnud, et saastevabad sõidukid lubatud ühistranspordirajale Oslos, mis on märkimisväärselt parandanud linna keskkonnaseisundit.
«Oleme alustanud liiklusseaduse muutmise seaduse välja töötamist ning kaasanud ettepanekute arutamisele erinevate valdkondade eksperte,» teatas ministeerium. «Ühe muudatusettepanekuna tuleb kindlasti arutlusele ka ühistranspordiradade kasutamine, kus tõstatame ka Teie poolt esitatud ettepaneku.»