Müüjad: head talverehvid aitavad tagada turvalisuse

, tartu@postimees.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Auto- ja veokirehvidele kehtivad erinevad nõuded.
Auto- ja veokirehvidele kehtivad erinevad nõuded. Foto: SCANPIX

Selleks et auto talvisel ajal turvaliselt teel püsiks ning ka ootamatuste korral end õigustaks, vajab see häid talverehve. Millised on head talverehvid ja mille poolest erinevad need odavatest konkurentidest? Kirjutab Kadri Penjam.

Rehvi hinna määrab materjalide valik

Kristjan Suurekivi,
Rehvid Pluss OÜ

Reeglina on premium-brändi rehvid omadustelt head, iga tootja rehvidel on omad paremad ja parimad küljed. Premium-brändi rehvideks liigitaksin Continentali, Michelini, Bridgestone’i, Nokiani ja Goodyeari rehvid. Keskklassi rehvidest soovitan vaadata järgmiste brändide rehve: BFGoodrich, Dunlop, Yokohama, Hankook ja Vrederstein. Odavatest rehvidest soovitaksin Fire­stone’i, Nankangi ja Eesti suurima protekteeritud sõiduautorehvitootja Masteri tootevalikut.

Loomulikult on erineva hinnaklassi rehvid omadustelt erinevad. Rehvi hinna määrab suuresti arendustöö maht, kasutatavad materjalid, tootmistehnoloogiad ja seoses hindade tõusuga ka transpordi hind tehasest tarbijani. Seetõttu on Aasia päritolu ja soodsamate Euroopa rehvide hinnavahe viimastel aastatel minimaalne või olematu.

Igal tootel on omad head ja mitte nii head küljed. Kui rehv on tehtud selleks, et lüüa uusi rekordeid rehvitestis ja saavutada maksimaalne sooritus, on seda kindlasti tehtud mingil määral läbisõidu ja veeretakistuse arvelt.

Ehk siis parim pidamine võib tähendada suuremat kulu nii kütusele kui rehvidele. Investeerides esialgu rohkem rehvidesse, võib kulu mitme aasta peale ära jagades tulla soodsam. Samuti ohutum nii teie kui ka kaasliiklejate tervisele.

Odava rehviga võidad hinnas, kaotad kvaliteedis

Artur Taivere,
AT Nobe OÜ

Mina julgeksin klientidele soovitada Bridgestone’i, Michelini, Good­yeari, Continentali ja Nokiani toodangut. Samas oleks aus mainida, et ka neil on omad nõrgemad küljed.

Siiski võib öelda, et tegu on meie talveoludes turvaliste ja usaldusväärsete rehvidega. Igal tipptootjal on omakorda pakkuda ka keskklassi rehve: Bridgestone pakub Firestoni, Michelin pakub Kleberit ja BF Goodrichi, Goodyearil on pakkuda Dunlop. Keskklassi rehve julgen Eesti talveoludesse samuti soovitada.

Üldistades on rehvidel kolm hinnaklassi: premium, keskklass ja odavad rehvid.

Premium-klassi rehvidega ostate turvalised kilomeetrid erineva ilmaga – nii +5 kui ka –25 kraadiga. Premium-klassi rehvidel on plussiks ka kõige uuemad tehnoloogilised lahendused, mis tagavad parima pidamise. Kõik pehmed la­mell- ja naastrehvid sisaldavad rehvimustris silicat-komponenti, mis hoiab mustri ka madalatel temperatuuridel pehmena.

Mõned Hiina rehvitootjad toodavad samuti pehmeid talverehve, kuigi enamik auto talverehve on jäigad lamellid. Odavamate rehvide ostja annab järele kas siis rehvi pidamise või vastupidavuse osas, aga võidab hinnas.

Juhin tähelepanu, et nii esi-, taga- kui ka nelikveolistel autodel peaks sügavama mustriga rehvid panema tagumisele sillale.

Kurvis pidurdades on see väga vajalik ja tähtis. Eestis millegipärast tahavad esisillaveoga auto juhid panna sügavama mustriga rehvid ette. See on viga! Samuti peaks uued naastrehvid alla panema ja sõitma «ilma ratast ringi laskmata» vähemalt 1000 km – seda selleks, et naast korralikult sisse töötaks ja paika kuluks.

Sel ajal pole teise auto pukseerimine üldse soovitatav – võib naastudest ilma jääda. Lisaks on pehme la­mellrehv ette nähtud ainult talvetingimustesse – suvel see lihtsalt kulub palju kiiremini ja suurematel kiirustel auto «ujub» teel.

Häid leide tuntud firmade tütar­ettevõtete pakutavast

Jaak Sillamaa,
Kummihai OÜ

Mina soovitan eelistada tuntud tootjaid, kes on ennast aastatega rehviturul juba tõestanud. Läbi aegade on häid tulemusi näidanud Goodyear, Continental, Nokian, Bridgestone, Michelin, Dunlop. Kliendil tuleks valik teha lähtudes sellest, kui palju ja kus tal sõita tuleb. Kui sõitmist on vähe ja kiirused väiksed, on mõistlik kasutada suurte tootjate nii-öelda tütarettevõtjate rehve nagu Point-S, Kelly ja teised.

Rehvi hinna kujunemisel mängivad peamist rolli nii tootjate kasutatavad kummisegud ja tehnoloogiad kui ka brändi märk rehvil. Kallimad rehvitootjad testivad oma rehve nii paukuvas pakases kui ka lõõmavas päikeses, et saavutada suurim optimaalne pidamine igas kliimas.

Kvaliteetrehvid pakuvad parimat sõidumugavust ja maksimaalset haarduvust teekattega. Nende müratase on väiksem kui odavatel rehvidel, samuti on auto tunnetus ja juhitavus erinevates olukordades oluliselt parem.

Samas ei tasu ära põlata ka odavamat rehvi. Kui sõita mõistliku kiirusega vastavalt ilmastikuoludele, sobib ka odavam rehv. Kindlasti tuleb rehvide ostmisel jälgida selliseid faktoreid nagu rehvivalmistusaasta (mida uuem rehv, seda paremad omadused), koormusindeks (maksimaalne lubatud koormus ühele rehvile), kiirusindeks (maksimaalne lubatud sõidukiirus), rehvi mudel (mida uuem mudel, seda parem tehnoloogia). Tänapäeval leiab rehve igas hinnaklassis.

Odavrehvifirmad, nagu Nankang, Federal, Minerva, on Eesti turul juba mõnda aega eksisteerinud ning aastatega oma kvaliteeti tunduvalt parandanud, seega on needki täiesti arvestatava kvaliteediga tooted.

Igas hinnaklassis on sobivaid rehve

Martin Ney,
Oscarrehvid OÜ

Head talverehvid on pehme turvisemustriga rehvid. Meie soovitus on kasutada kvaliteetrehve firmadelt Bridgestone, Yokohama, Continental, Michelin.

Soovitame ka Hiina päritolu rehve. Kvaliteetrehvid on kallimad, kuid samas tuleb mõista, et kui on soov turvaliselt sõita, tuleb sellesse ka rohkem investeerida.

Samas leiab iga klient laiast valikust oma rahakotile sobivas hinnaklassis rehvid. Näiteks Yokohama rehvid on soodsad, see aga ei tähenda, et tegemist on kehva rehviga. Hiina päritolu rehvid on üldjuhul odavad. See on saadud vähese tootearendusega ja võimalikult odavat toormaterjali kasutades. Kvaliteetrehvi teebki kallimaks just tootearendus ja keskkonnasõbralikumad materjalid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles