Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Isegi Volt ei suuda päästa General Motorsit?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Chevrolet Volt.
Chevrolet Volt. Foto: Reuters / Scanpix

Aastaid maailma suurima autotootja tiitlit kandnud General Motors on tõsises hädas ning suudab hetkel tegutseda vaid USA maksumaksja toel, kuid see olukord mõistagi kuigi kaua kesta ei saa.


General Motorsi probleemid said alguse juba varem osaliselt seetõttu, et ettevõte pole õigesti prognoosinud globaalseid suundumusi ning on paljude ekspertide arvates Toyotast näiteks hübriidautode tootmisel terve põlvkonna jagu maha jäänud, kirjutab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal

Novaator

.

Kütust neelavate Hummerite ja teiste ameerikalike autode müüginumbrid on olnud kurvas langustrendis juba aastaid.

Oma viga tajudes otsustati kohe teha hiiglaslik hüpe, millega Toyota ühe raksuga kätte saada. Selleks imevahendiks pidi saama elektriauto Chevrolet Volt.

Plaani järgi 2010. aastal turule jõudvat masinat on kaks aastat haibitud, kuid on väga kahtlane, kas sellest ikkagi saab päästerõngas General Motorsi jaoks.

Esiteks on Volt oluliselt kallim kui sama klassiga sisepõlemismootoriga autod. Lisaks sellele peab Volt konkureerima mõne päeva eest esitletud Tesla Motorsi uue maanteeautoga Model S, mis oma väga atraktiivse välimusega tõmbab kindlasti palju potentsiaalseid kliente endale.

Kõige krooniks pidavat Volti tootmine olema General Motorsi jaoks kahjumlik ettevõtmine - mitte just kuigi julgustav viis pankroti äärel hinge vaakuva ettevõtte päästmiseks.

Märksõnad

Tagasi üles