Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Toyota Hilux

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Autonet.ee

Toyota esitles uuenenud kastiautot Hilux esmakordselt eelmise aasta suvel Londonis peetud autonäitusel ning nüüdseks on esimesed neist jõudnud ka Eesti pinnale. Tegu on üsnagi universaalse sõidukiga, mida kõlbab pidada nii tööhobuse kui ka multifunktsionaalse vabaajaautona, kirjutab

Autonet.ee

.


Hilux kvalifitseerub kindlasti omapäraste kogemuste valdkonda. Ausalt öeldes pole see ameerikalik kastikate kummardamine olnud arusaadav, kuna loogika ütleb ju, et mahtuniversaal oma üle kere katusega annab iga kell silmad ette. Kuna aga tegu on pigem tööautoga, millele loodud mugavamad sõidutingimused, siis summa summarum taandub asi ikkagi maitseküsimuseks.

Kõrge kliirens ja suured rattad võimaldavad hea ülevaate ummikutes seistes, automaatkasti kõrval asuv aeglusti kang annab ühtlasi aimu, et ka maastikuomadused pole sugugi olemata. Paraku seoses ajapuudusega jäi selles osas viimane võtmata ning tuli piirduda vaid tõdemusega üle keskmise mugavast sõidust auklikel külavaheteedel ning ehk isegi veelgi hullemas olukorras olevatel Tallinna kõrvaltänavatel.

Seega andku tõelised 4x4 sõbrad andeks, et seekord kõrvuni mudasse kaevumine ära jäi. Üks tähelepanek siiski - kuna Hiluxi kaalujaotus on ideaalist kaugel, siis kiirendusega järske kurve võttes muutub auto pisut ülejuhitavaks. Elektroonika püüab küll kohe olukorda kontrolli alla saada, kuid tagumik tunnetab väikest libisemist.

Kerekujult jagunevad Hiluxid kaheukseliseks Extra Cabiks ning neljaukseliseks Double Cabiks. Esimesel variandil neli istekohta, teisel viis. Seest üsnagi sõiduautoliku välimusega, külgtoega istmed mugavad, audiosüsteemi nupud roolile toodud, keskkonsoolil uue Toyota Avensisega analoogne puutetundlik ekraan, reguleeritav rool, püsikiirushoidik - kõik eeldused mugavaks kulgemiseks punktist A punkti B täiesti olemas. Mainime siinkohal ära ka auto gabariidid: pikkus 5 255, laius 1 835, kõrgus 1 810 ning teljevahe 3 085 millimeetrit.

Tulles selle põhiosa juurde, mis Toyota Hiluxit tavalistest maasturitest eristab, ehk siis kasti juurde, paneme kirja ka selle mõõdud: pikkus 1 520 (Extra Cabil 1 805), laius 1 515 ning laadimiskõrgus 450 millimeetrit. Lisavarustuses on ka nn pritsitud plastist kate, mis lisab esteetilist väärtust. Auto kandevõime on täiesti arvestatavad 995 kilogrammi.

Hiluxi mootorivalikusse kuulub kaks tänapäevast Toyota diiselmootorit: 2,5 D-4D ja 3,0 D-4D. Teise põlvkonna ühisanumsissepritsega jõuallikad on vaiksed ja mõjuvad rafineeritult, kuid pakuvad ühtlaselt suurt võimsust väga suures pöörete arvu vahemikus. Ülitõhusad ülelaadurid kindlustavad väikese kütusekulu ja vähendavad heitkoguste hulka.

2,5 D-4D mootor, mille võimsus on 120 hobujõudu ja pöördemoment 325 Nm, on saadaval koos nelikveo ja viiekäigulise manuaalkastiga. Juba madalatel pööretel (alates 1600 p/min) pakub see tubli tööloom vähemalt 300 Nm suurust momenti. 2,5 D-4D jõuallikaga Hiluxi 2009. aasta mudeli kombineeritud kütusekulu on 8,3 liitrit 100 km kohta.

3,0 D-4D mootor, mida pakutakse ainult Double Cabile, muudab Hiluxi oma klassi kõige parema võimsuse ja kaalu suhtega sõidukiks. 171 hobujõudu tagavad lisaks esmaklassilised sõiduomadused. Automaatkäigukastiga versiooni pöördemoment on kasvanud 17 Nm võrra ning ulatub nüüd pööretel 1400-3400 p/min 360 Nm-ni.

Kütusekulu uue viiekäigulise automaatkastiga mudelil ulatub 8,9 liitrini 100 km kohta (eelmisel, neljakäigulisel automaatkastil oli see näitaja 9,4 liitrit). 2009. aasta versiooni tippkiirus on 170 km/h manuaal- ja 175 km/h automaatkäigukastiga. Mõlemad jõuallikad vastavad Euro 4 heitmenormidele.

Hiluxi tagasillal on piiratud libisemisega diferentsiaal (LSD), mis tagab maastikul suurema veojõu ning vähendab ka maanteel ohtu, et rattad koha peal ringi käima hakkavad. Lisavarustusse kuuluv LSD suunab veojõu libisevalt tagarattalt mujale, pakkudes sel viisil parimat haarduvust ja veojõudu. Süsteem jaotab pöördemomendi optimaalselt vasaku ja parema tagaratta vahel - kui üks ratas kipub libisema, suunatakse pöördemoment teisele rattale.

Lisaks juhi ja kõrvalistuja SRS-turvapatjadele on nüüdsest varustuses ka juhi ja kõrvalistuja külgturvapadjad ning kardinpadjad nii esimesele kui ka tagumisele istmereale.

Toyota Hilux on kahtlemata suuteline tekitama huvi kastiautode vastu ning iseenesest on päris kahju, et selle maastikuomadused tõsisemalt proovile panemata jäid. Muide, Hiluxi hinnakiri pole samuti teab mis röögatu, hind algab 289 080 kroonist ja lõpeb 367 200 krooniga.

Tagasi üles