Kredexi ja ABB info kohaselt on Eestisse praeguseks paigaldatud 97 kiirlaadijat, mida saavad kõik kasutama hakata detsembris. Tõenäoliselt hakkab laadimiskord juhukliendile maksma 5-6 eurot.
Elektriauto saab kiirlaetud 5-6 euroga
Püsikliendile hakkab laadimine maksma 2,5 eurot ehk umbes poole vähem, lisaks tuleb aga maksta ka 15 euro suurune kuutasu.
Elektriautode laadimisvõrgu täpsed hinnapaketid selguvad detsembri alguses, maksmine hakkab toimuma viipekaardi ja mobiilirakenduse abil.
Et talv on tulekul pakub elektriautode praegustele või tulevastele omanikele kindlasti huvi ka see, et laadimisvõrgustiku rajaja ABB hinnangul võib mõne miinuskraadiga näiteks Nissan Leafi ja Mitsubishi iMievi kiirlaadimine kesta 60 minutit. Suvel saab esimene hakkama 35 ja teine 25 minutiga.
ABB esindaja Criss Uudam selgitas, et auto aku ei suuda külma temperatuuriga võtta vastu niipalju energiat, kui laadija oleks võimeline edastama, mistõttu läheb laadimiseks kauem aega.
Samas ei pea inimene kogu selle aja auto juures istuma, kuna laadija lukustab end auto külge ning keegi seda omavoliliselt ümber tõsta ei saa.
Kui aga ühe laadija juurde peaks tulema mitu autot, on tõenäosus suur, et järgmine peab elavas järjekorras pikalt ootama või siis sõitma järgmise lähedalasuva kiirlaadija juurde. Nimelt on taavliselt paigaldatud laadimispunktidesse üks kiirlaadija ja üks tavalaadija. Kohtades, kus on oodata suuremat nõudlust, on pandud laadijaid topelt.