Iga viies oktoobris Euroopa Liidus kasutusse läinud sõiduauto kannab Volkswageni grupi - Volkswageni, Audi, Seati või Škoda - firmamärki.
Volkswagen valitseb Euroopa autoturgu
Seejuures on grupi tootjad suutnud hoida 2011. aasta mahtu, selgub Euroopa autotootjate liidu ACEA statistikast.
Kui Euroopa autoturg jõuab aasta lõpuks 13-13,5 miljoni müüdud sõiduautoni, mida on eelmise aastaga võrreldes 7-8 protsenti vähem, siis kogu maailmas autode müük kasvab, prognoosides hinnatakse võimalikku kogumahtu 68 miljonit.
«Oleme sel aastal harjunud, et vanad ja uued liikmesmaad näitavad autoturul erineva suunaga trende. Kui seni Ida-Euroopa põhiliselt tõusis ja vanad liikmed olid stabiises languses, siis oktoobris trendid muutusid. Aasta kokkuvõttes on Lääne-Euroopas vähenemas langus, Ida-Euroopa on tõusust jõudnud nulljoonele. Kuigi ka Eestis on sõiduautode müügikasv aeglustunud, liigume meie siiski stabiilsel tõusukursil,» kommenteeris ACEA statistikat Eesti autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu AMTEL kõneisik.
«Üldiselt võib autoturu trende hinnata positiivseks. Kuigi üldiselt on Euroopa Liit languses, eriti Lõuna-Euroopa punased laternad, on tunda märke stabiliseerumisest alumisel piiril.»