Kas uus kaherattaline suudab muuta linnaliiklust?

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Segway

Segway ja General Motors tutvustasid ühisprojekti, mille käigus hakatakse tootma soodsa hinnaga kaheistmelisi ja kaherattalisi sõidukeid, mis on mõeldud linnaliiklusesse.



Uus sõiduk saab nimeks P.U.M.A. (Personal Urban Mobility and Accessibility), kirjutab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal

Novaator

.

Pisike kaherattaline sõiduk kaalub umbes 270 kilogrammi. Energiat saavad liikurid akudelt. Sõiduk on mõeldud vaid linnaliiklusesse - tema suurimaks kiiruseks on umbes 55 km/h. Ühe kolmetunnise laadimiskorraga saab liikuriga sõita umbes 70 kilomeetrit, kirjutas Physorg.

P.U.M.A. ei jõua turule siiski nii pea. Segway ja GM loodavad liikurite tootmiseni jõuda aastaks 2012. Selleks ajaks loodetakse liikurid varustada ka Onstar teenusega, mis kasutab GPS-tehnoloogiat sõiduki asukoha määramiseks ning raadioühendust sõiduki ühendamiseks Onstar keskusega.

General Motorsi plaani kohaselt peaks Onstar aitama määrata varastatud sõiduki asukohta, kuid mitte ainult: lisaks peaks ta aitama ka kokkupõrkeid ning ummikuid vältida. Seetõttu peaks P.U.M.A. linnas liiklemise eriti mugavaks muutma ning Segway ja GM arvates tooma kaasa revolutsiooni linnaliikluses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles