Päevatoimetaja:
Kaido Einama

2016. aastast peavad ELis müüdavad suuremad mootorrattad olema varustatud ABSiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: E24
Copy
Harley-Davidsoni mootorratas.
Harley-Davidsoni mootorratas. Foto: Elmo Riig

Teisipäeval kiitis Euroopa Parlament heaks uued mootorrataste turvalisuse ja keskkonnahoidlikkusega seotud eeskirjad.

Uute eeskirjade kohaselt peavad alates 2016. aastast olema müüdavad suuremad mootorrattad (üle 125 cm3) varustatud mitteblokeeruva pidurisüsteemiga (ABS), samas kui väiksematel (alla 125 cm3), sealhulgas motorolleritel, võivad olla kas ABS või kombineeritud pidurisüsteemid.

2019. aasta lõpuks peaks komisjon esitama kulutasuvuse analüüsi ning soovitused selle kohta, kas eeskirjad tuleks läbi vaadata ja muuta ABS-pidurid ka väiksematele mootorratastele kohustuslikuks.

Parlamendiliikmed pidasid asjakohaseks ka meetmeid mootorrataste ja juhtide nähtavuse parandamiseks, mille kohaselt mootori käivitamisel süttivad tuled automaatselt.

Kuna L-kategooria sõidukidtekitavad ebaproportsionaalselt palju õhusaastet, hääletasid parlamendiliikmed selle poolt, et Euro 4 heitkoguste norme hakatakse alates 2016. aastast kohaldama ka mootorrataste suhtes ja 2017. aastast mopeedidele ning Euro 5 norme kõigi kahe- ja kolmerattaliste mootorsõidukite suhtes alates 2020. aastast.

Parlamendiliikmed toetasid üha enam täiustatud pardadiagnostikaseadmete järkjärgulist kasutuselevõtmist, et tuvastada rikkeid ja teha teave heitkoguste kohta lihtsasti kättesaadavaks ning võimaldada seega mootorratta kohest remonti.

Uue määruse, mille poolt hääletas 643 ja vastu 16 parlamendiliiget ning erapooletuks jäi 18, peavad veel ametlikult heaks kiitma ELi liikmesriigid.

See hakkab kehtima üksnes alates 2016. aastast müüdavate uute kahe- ja kolmerattaliste mootorsõidukite ja nelirataste suhtes.

Tagasi üles