Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Wave: veel üks elektriauto

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
Fragment EV Innovationsi veebilehelt.
Fragment EV Innovationsi veebilehelt. Foto: Postimees.ee
Elektriautode nišš on suurte tootjate poolt veel hõivamata ja see on andnud väiksematele tegijatele võimaluse turule siseneda. Viimaste seas on oma elektriauto valmimisest teatanud Ameerika ettevõte EV Innovations.

Nende uus masin nimega Wave sõidab ühe akutäiega 270 kilomeetrit ning maksab 34 900 dollarit (üle 400 000 krooni). Auto disainimisel on võetud osaliselt aluseks ilmselt Aptera voolujooneline «kaladisain». Erinevalt kolmerattalisest Apterast on Wave varustatud nelja rattaga. See on oluline, et saada osa USA maksusoodustustest, mis esialgu kehtivad vaid neljarattalistele elektriautodele, vahendas Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.

EV Innovations töötab ka sportauto kallal, mis peaks suutma nelja sekundiga kiirendada kiiruseni 100 kilomeetrit tunnis. Selle mudeliga loodetakse pakkuda konkurentsi Tesla Motorsi Roadsterile. EV Innovationsi sportauto eeliseks on väidetavalt suurem interjöör, mis peaks pakkuma rahulolu pikemakasvulistele elektriauto huvilistele. EV Innovationsi tegevjuht Mike Cerven loodab selle mudeliga pälvida rohelist tehnoloogiat propageeriva California kuberneri Arnold Schwarzeneggeri

Iseenesest pole aga uues autos kuigi palju uuendusi. Aku ehitus on analoogne teistele elektriautodele, läbisõit ühe laadimisega ei avalda muljet ning ka auto disainis pole midagi väga ihaldusväärset. EV Innovationsi eeliseks võib aga olla asjaolu, et nad toodavad oma autodele ise akusid. Akud on elektriauto juures üks kallimaid komponente ning ettevõte loodab saada abi ka USA majanduse ergutamiseks mõeldud stimulatsioonipaketist, kuhu kuuluvad rahaeraldused ka akude arendustöödele.

Märksõnad

Tagasi üles