Facebook on juba praegu üks populaarseimaid kohti, kus oma pilte demonstreerida, ning selle uus funktsioon laadib mobiiltelefoniga tehtud fotod automaatselt üles.
Facebook ootab telefoniga tehtud pilte
Miljardi kasutajaga sotsiaalvõrgustik Facebook tutvustas möödunud nädala lõpul oma mobiilirakenduse uut funktsiooni, mis võimaldab mobiiltelefoni või tahvelarvutiga tehtud fotod automaatselt sotsiaalvõrgustikku laadida.
Avalikuks vaatamiseks pildid siiski ei lähe, vaid salvestuvad privaatsesse albumisse, kust neid saab hiljem sõpradega jagada. Uut funktsiooni kasutada pole kohustuslik ja ka aktiveeritud automaatse jagamise saab hiljem välja lülitada.
Veelgi rohkem fotosid
Firma oma rakenduse uue funktsiooni tutvustamisele erilist rõhku ei pannud: ei korraldatud pressiüritust ega saadetud välja põhjalikku informatsiooni. Nagu TechCrunch kirjutab, pole selleks mingit põhjust.
Iga kuu kasutab Facebooki mobiilirakendusi üle 200 miljoni inimese, kes kõik said üleskutse hakata oma fotosid automaatselt Facebooki laadima. Et teenuse aktiveerimiseks piisab vaid paarist vajutusest ekraanil, kasutavad seda eeldatavasti juba miljonid inimesed.
Fotode jagamisel on olnud Facebooki kasvul oluline roll. Praeguseks on sotsiaalvõrgustikus jagatud üle 219 miljardi foto, seni lisandus iga päev 300 miljonit pilti. Ettevõte nägi aga veel suuremat potentsiaali.
Mobiiltelefoniga tehtud foto tuli seni üles laadida n-ö käsitsi – nutitelefonis tuli teha foto, kasutades selleks Facebooki fotorakendust või valides nutitelefoni menüürägastikus ringi kolades soovitud foto, ja see siis üles laadida. Uus funktsioon kaotab need tüütud vajutused ja laadib kõik fotod üles automaatselt – kasutaja ei pea selleks midagi tegema.
Uue funktsiooniga kasvab fotode laadimine ja sealt edasi ka nende jagamine hüppeliselt. Isegi kui kasutaja ei otsusta kõiki üleslaaditud fotosid jagada, on ettevõtte jaoks siiski tegemist äärmiselt andmemahuka ettevõtmisega. Salvestatakse ju serverisse needki pildid, mida ei jagata.
Usin pildistaja saab kahegigabaidise mahupiirangu ilmselt suhteliselt kiiresti täis. Võimalik, et juba lähitulevikus mahupiirang kaob.
Firmal on fotode jagamist võimaldades aga kindlasti ärilised eesmärgid. TechCrunch juhib tähelepanu sellele, et suur osa mobiilidega tehtud fotosid sisaldab infot asukoha kohta – seda saadakse kõigist üleslaaditud fotodest, mitte ainult neist, mida jagatud. Neid andmeid kasutatakse selleks, et müüa paremini reklaami.
Kui juba mõelda, et süsteem tunneb ära fotol olevad inimesed, siis miks mitte arvata, et Facebook võib ära tunda ka logosid ja brände? Suhteliselt palju kasutatakse mobiiltelefoni kaupade pildistamiseks, ja tundes fotodelt ära kaubamärke, saab veelgi paremini sellele kasutajale reklaami suunata. Reklaamitulu on ju Facebooki peamine sissetulekuallikas.
Loomulikult on fotode automaatse jagamise ideel ka palju vastaseid. Mobiiltelefoniga tehakse väga palju fotosid ja nende hulka satub kindlasti ka neid, mille puhul pelgalt mõte, et see võiks kuskil serveris olla, teeb inimese ärevaks. Facebook on suutnud küll hoida kasutajate andmed suhteliselt hästi enda teada ja eriti suuri lekkeid ei ole ette tulnud, kuid mäletatavasti oli aastaid tagasi probleem just fotodega, mis Facebookist kuidagi kustuda ei tahtnud. Isegi kui kasutaja kustutas foto, oli see aadressi teades kättesaadav ka pärast kustutamist.
Suhteliselt tihti privaatsusega hädas olev Facebook võib olla kindel, et uus funktsioon tekitab omajagu pahameelt. Portaalide ja foorumite kommentaariumid on täis häälekaid inimesi, kes keelduvad uut võimalust kasutamast ning süüdistavad Facebooki aina agressiivsemas tungimises eraellu.
Koostöö Dropboxiga
Samas ei ole sotsiaalvõrgustiku uus funktsioon midagi revolutsioonilist. Populaarne pilvesalvestusteenus Dropbox on juba mitu kuud pakkunud teenust, kus mobiiltelefoniga tehtud fotod automaatselt serverisse laaditakse. Selle puhul pole eesmärgiks fotode avalik jagamine, vaid pigem mugavam sünkroniseerimine arvutiga.
Olgu siinkohal öeldud, et Facebook ja Dropbox teevad tihedat koostööd ning võimalik, et ka Facebooki uus teenus on välja töötatud just koostöös Dropboxiga.
Sotsiaalvõrgustiku uude funktsiooni peaks suhtuma külma rahuga. Need, kelle jaoks fotode jagamine on oluline, võivad selle aktiveerida, kuid nad peaksid kindlasti hoolikamalt jälgima, mida pildistavad. Soovimatud pildid tuleks võimalikult kiiresti Facebookist kustutada – ka siis, kui neid ei jagata.
Pane tähele
• Teenuse esmakordsel aktiveerimisel laaditakse Facebooki 20 viimati tehtud fotot, millele lisanduvad kõik edaspidi tehtavad fotod.
• Mobiiltelefoniga tehtud pildid paigutatakse privaatsesse albumisse ja need ei ole automaatselt teistele kasutajatele nähtavad.
• Facebooki rakenduse seadetes saab valida, kas pildid laaditakse sotsiaalvõrku ainult WiFi-andmeside korral või ka mobiilse andmeside kaudu.
• Kui kasutada fotode laadimiseks mobiilset andmesidet, laaditakse üles vaid madala resolutsiooniga fotod, et kulutada võimalikult vähe andmesidemahtu.
• Kui aku hakkab tühjaks saama, siis fotosid laadida ei saa.
• Juba üleslaaditud fotod on võimalik kustutada nii arvuti kui ka nutitelefoni rakendust kasutades.
• Loe täpsemalt teenuse kohta aadressil www.facebook.com/help/photosync.
Allikas: PM