![Artikli foto](http://f9.pmo.ee/0HVgDPjYUJe9W85-TNFRwSCiksM=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2009/04/14/163100t1h0ff7.jpg)
Auruauto läheb maailmarekordit püüdma
![Artikli foto](http://f9.pmo.ee/0HVgDPjYUJe9W85-TNFRwSCiksM=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2009/04/14/163100t1h0ff7.jpg)
Nüüdse projekti eesmärk on tuua avalikkuse teadvusse tagasi aurumootori võimalused. Auto on 8,5 meetrit pikk ja kaalub kolm tonni. Jõuallikaks on demineraliseeritud vesi, mis pumbatakse tosinasse 250-kilovatise võimsusega boilerisse, see on võimsuselt võrreldav umbes 1200 elektrilise veekannuga. Aur ajab ringi turbiini, mis paneb liikuma auto tagarattad.
Äsja lõpetas auto katsed Suurbritannias Thorney Islandi lennuväljal Hampshire’i lähedal, saavutades kiiruseks 130 kilomeetrit tunnis. Nüüd ootab meeskond kinnitust USAs Californias asuvast Edwardsi õhuväebaasist, et kasutada rekordiüritusel Rogersi soolajärvi. Koht on 600 meetrit madalamal kui Utah osariigi kuulsad Bonneville soolajärved, madalamal kõrgusel leidub rohkem õhuhapnikku, mis võimaldab autol arendada suuremast võimsust. Rekordiüritus on kavas ette võtta mais.
Miks on senine auruauto kiirusrekord on püsinud sedavõrd kaua? Aastal 1907 saavutas sisepõlemismootoriga mootorratas kiiruseks 219,3 kilomeetrit tunnis, sellega oli aurumootorite ajastu läinud ajalukku.