/nginx/o/2009/03/06/143903t1h5740.jpg)
Ülemaailmne uuring näitas, et peaaegu pool mobiilikasutajatest ei ole vastu telefonis näidatavatele reklaamidele juhul, kui saavad selle eest tasuta muusikafaile.
Uuring viidi läbi 4000 inimese seas 19 maailma riigis, eesmärgiga mõista mobiilse tehnoloogia trende, vahendas aripaev.ee rahvusvaheline ärinõustamisfirma KPMG uuringut.
KPMG uuring näitas, et muusika pakub mobiilikasutajatele huvi, sest 30 protsenti kasutajatest on viimase aasta jooksul muusikat telefoni laadinud ning 66 protsenti neist on saaduga rahul.
Uuringu kohaselt mõjutavad muusika allalaadimist mobiiltelefonidele neli tegurit: arusaadav hinnainfo, teenuse maksumus, võimalus salvestada muusikat telefoni ning kõrgetasemeline klienditugi.
Tarbijad ütlesid, et nad on üha enam rahul ka videoklippide telefoni laadimise ja vaatamisega mobiilides. Küsitletutest 38 protsenti on viimasel aastal vaadanud videoklippe.
KPMG Balticsi ärinõustamisteenuste juht Rivo Jõepere kommenteeris, et nutitelefonide lisandumisega ning audio- ja videofailide pealetungiga laienevad ka turvariskid.
«Ettevõtted peavad edaspidi vaatama ka mobiiltelefone osana IT-süsteemist ning hindama, mis riskid uute kommunikatsioonivõimalustega kaasnevad. Mobiilid on muutumas pisikesteks arvutiteks, mida võivad samamoodi ohustada viirused ja infot koguvad troojalased.»