Elektriautod saavad ühesuguse pistiku

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhtivad auto- ja energiaettevõtted leppisid kokku ühise standardse pistiku kasutuselevõtus, mis võimaldaks elektriautot laadida nii Saksamaal kui ka Prantsusmaal.
Juhtivad auto- ja energiaettevõtted leppisid kokku ühise standardse pistiku kasutuselevõtus, mis võimaldaks elektriautot laadida nii Saksamaal kui ka Prantsusmaal. Foto: Reuters / Scanpix
Juhtivad auto- ja energiaettevõtted leppisid kokku elektriautode laadimiseks kasutatava standardse pistiku kasutuselevõtus.

Kolme otsaga 400-voldist pistikut, mis võimaldab elektriautosid laadida kõikjal, tutvustatakse täna Saksamaal Hannoveris toimuval tehnoloogiamessil, vahendas Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.

«Autot peab saama Itaalias laadida samamoodi kui Taanis, Saksamaal või Prantsusmaal,» ütles Saksamaa energiaettevõtte RWE esindaja Caroline Reichert. Pistiku kasutuselevõtmise aega ei osanud ta veel täpsustada, sest läbirääkimised ettevõtete vahel alles käivad.

Ühise standardse pistiku kasutuselevõtus leppisid kokku mitmed olulisemad autotootjad, teiste hulgas Volkswagen, BMW, Ford, General Motors, Fiat, Toyota ja Mitsubishi. Energiaettevõtetest kirjutasid alla näiteks E.ON, Vattenfall, EDF, Npower, Endesa ja Enel.

Saksamaa pealinna Berliini teedele loodetakse aastaks 2020 tuua miljon elektriautot. RWE ja Daimler käivitasid selle aasta septembris Berliinis elektriautode pilootprojekti.

Ühise pistiku kasutuselevõtmine on suur samm edasi elektriautode masstootmise poole, kinnitas Reichert.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles