Eestlaste lemmikautod on Toyotad, Škodad ja Volkswagenid

Kalev Aasmäe
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toyota logo.
Toyota logo. Foto: MIKE BLAKE/REUTERS

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu andmetel olid eelmisel aastal populaarseimateks sõiduautomarkideks Eestis Toyota, Škoda ja Volkswagen vastavalt 2467, 1830 ja 1715 müüdud uue autoga.

Üle tuhande müüdud uue sõiduauto piiri jõudsid eelmisel aastal peale esikolmiku ka Nissan ja Honda vastavalt 1102 ja 1001 autoga.

Kokku müüdi eelmisel aastal AMTELi andmetel 17267 sõiduautot, millele tuleks lisada ka Renaulti ja  Dacia müüginumbrid, mis Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu avaldatud statistikas ei kajastu.

Aastaga suurenes Eesti sõiduautopark 28 tuhande auto võrra ehk 5 protsenti, ületades 600.000 piiri. Eestisse toodi aastas sisse 49,5 tuhat sõiduautot, seega umbes 21,5 tuhat autot käideldi või viidi riigist välja. Eesti autopark on jätkuvalt vana – autoregistris arvel olevatest sõiduautodest 383 000 ehk 63 protsenti on üle 10 aasta vanad.

AMTELi hinnangul oleks praeguses majandusseisus maksimaalne arukas uute autode müügimaht aastas 20 000. Väike kasvuruum seega on, mida loodatavasti aastal 2013 ka realiseeritakse.

Muutunud on AMTELi hinnangul ka tarbijate ostukäitumine. Auto suurus ja mootori võimsus ei ole enam müügiargumendiks, pigem jälgivad ja võrdlevad ostjad autode ostutingimuste kõrval kütusekulu ja muid ekspluatatsioonilisi näitajaid. Suurte ja edevate autode asemele on igapäevaseks sõitmiseks üha rohkem võetud ökonoomseid ja praktilisi autosid, seda näitab ka fakt, et 32 protsenti kõigist eelmisel aastal müüdud uutest autodest olid väikesest keskklassist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles