Värske uuringu kohaselt usuvad autotootjad üle maailma laetavate hübriidautode tulevikku, kuid elektriautode vastu on huvi raugenud.
Huvi elektriautode vastu on maailmas vaibunud
KPMG uuringu tulemused näitavad ka, et tarbijate ostuotsust mõjutavad pigem majanduslikud tegurid kui keskkonnasäästlikkus.
Üle kolmandiku vastanud autotootjatest leidis, et 2018. aastaks on suurima läbimüügiga laetavad hübriidautod. Seejuures saab aga määravaks, kuivõrd hea laadimispunktide võrgustiku suudab riik praegustes majandustingimustes tagada. Uuring näitas ka, et elektriautode vastu on huvi maailmas vaibunud - vaid üks kümnest vastajast usub elektriautode tulevikku.
Võrreldes eelneva aastaga on keskkonnasäästlikkuse tähtsus tarbijate ostuotsustes küll kuus protsenti tõusnud, kuid ostuotsuse langetamisel peavad tarbijad olulisemaks madalat kütusekulu (92 protsenti), ohutuse arendamist (78 protsenti), ergonoomikat ja mugavust (77 protsenti).
Uuringust selgus, et autode valikul omab internet üha suuremat rolli, kuna võimaldab tarbijatel hindasid kiiresti ja mugavalt võrrelda. Samas uskus 85 protsenti vastajatest, et ostukäitumist mõjutab siiski kõige enam automark, mitte niivõrd soodne hinnatase. Uuringu põhjal kavatseb enamus autotootjaid investeerida turvalisuse, logistikateenuste ja uute seadmete arendamisse.
Eelmisel aastal kasvatas kõige rohkem, 24 protsenti, oma turuosa Toyota. Suurem osa vastajatest usub, et 2018. aastani jätkub autotootjate Volkswagen, BMW ja Beijing Automotive Group (BAIC) turuosa kasv.