Uus Škoda Octavia: esimene sõiduproov!

Kalev Aasmäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Škoda Octavia
Škoda Octavia Foto: Whatcar

Uut Škoda Octaviat on oodatud kaua. Ja olles nüüd esimeste eestlaste seas jätnud Portugalis tema roolis selja taha ca 300  sõidukilomeetrit, võib julgelt öelda, vanasõnu tasub uskuda. Nagu näiteks seda: «Kaua tehtud, kaunikene!», kirjutab Whatcar?-i peatoimetaja Tõnu Tramm.

Välise kauniduse üle ei hakka ma igaks juhuks absoluutväärtusi kasutama, see on paljuski igaühe enda maitse küsimus, küll aga teen seda julge ja rahuliku südamega sisemise kauniduse osas. Sest tunnistan ausalt, uus Octavia oli just täpselt selline nagu ma arvasingi: vaimustav!  

Mitte kehvem kui uus Golf

Ta ei vaimustanud mind seetõttu, et olen ise sõitnud aastaid esimese põlvkonna Octaviaga, vaid pigem seepärast, et olen alati olnud vaimustuses Volkswagen Golfist. Juba alates sellest, kui oma esimese auto – Soomest toodud esimese põlvkonna  Golfi – 1990ndate alguses üles putitasin.

Golfi suurepärane juhitavus, kõikide detailide perfektne koostöö ilma liigse välise «pling-plingita», see on minu jaoks olnud alati täpselt sama sümpaatne nähtus, kui tark ja intelligentne inimene, kes ei hoople igal võimalikul hetkel teiste ees oma teadmistega.  Ta teab ise kes ta on ja ta ei vaja pidevat eputamist.

Loomulikult olen ma vaimustunud ka viimasest, seitsmenda põlvkonna Golfist. Ja kui kujutada nüüd ette täpselt sama heade sõiduomadustega autot, mis on oluliselt praktilisem, ruumikam ja samas soodsam, siis kuidas saaks see mind külmaks jätta?

Hinnateemat ei oska täna küll väga täpsemalt kommenteerida, sest lõplikku hinnakirja veel ei ole. Kuid selge on see, et hinnakirja alumine ots saab olema jupp maad allpool Golfi alghinnast (15 984 eurot). Eeldatavalt koguni umbes 1000 euro jagu, mis selles segmendis on päris suur raha.

Küll aga võib tuua praktilisuse osas vägagi konkreetseid argumente: pakiruum on uuel Octavial 590 liitrit, ehk eelmisest Octaviast küll vaid tagasihoidlikud viis liitrit suurem, kuid Golfist seevastu 110 liitri jagu enam. Ta on suurem pea igas mõõdus. Pikem niikuinii, kuid ka salongis on ruumi tublisti rohkem, seda nii põlveruumi osas tagaistmel, kui ka laiuselt.

Kolm täiskasvanut mahuvad uues Octavias juba enam-vähem vabalt tagumisele istmele ära. 15 millimeetrit lisalaiust uue Golfiga võrreldes ei tundu just väga palju, kuid 45 mm eelmise mudeliga võrreldes on juba füüsiliselt tuntav näitaja. Uus Octavia on isegi laiem, kui eestlaste teine absoluutne lemmik, Toyota Avensis.

Kvaliteetne ja nutikas

Võrreldes hiljuti turulejõudnud Škoda Rapidiga, on Octavia siseviimistlus ja materjalivalik sootuks teine tase.  Parem isegi senisest Octaviast, ehk taas täiesti võrreldav Golfiga või siis hoopis Superbiga? Ehk vaid ustel kasutatav materjal näeb veidi kahvatu välja, kuid armatuurlaud ja kõik muu on igati tasemel.  

Küll aga on ta Rapidilt üle võtnud kõik nutikad lisad, nagu helkurvesti hoidjad istmete all, jääkraabits bensiinipaagi luugi siseküljel, nutitelefoni hoidja joogitopsis, erinevad võrgud ja hoidjad pakiruumis, isegi 220 V pistikupesa on võimalik peale tellida.

Ja kui nüüd rääkida sellest, mida üldse on võimalik uuele Octaviale peale tellida, siis see loetelu oleks täiesti omaette lugu. Uutest nähtustest tooksin esile liiklusmärke lugeva kaamera, rajajälgimissüsteemi, adaptiivse püsikiiruse hoidja, kokkupõrget ennetava pidurisüsteemi, iseparkimise süsteemi jne, jne.

Rääkimata suurest puutetundlikust ekraanist  koos navigatsiooniseadme, kõvakettaga meediamängija ja bluetooth ühendusega. Sisuliselt kõik on võimalik.

Kui aga küsida, mis tal iga hinna eest olemas on, siis päris lõplikku varustustasemeid alles klapitakse kokku. Teada on, et popp LED-tulede riba esitulede all igatahes baasmudelil küljes ei ole. Küll on tal aga seitse turvapatja (eelmisel oli kuus ja uuele mudelile saab üldse kokku kuni üheksa turvapatja), elektrooniline juhitavuskontroll ESC (sisaldab kuut erinevat funktsiooni), kaugjuhtimisega kesklukustus, elektriliselt reguleeritavad soojendusega küljepeeglid, soojendusega esiistmed, esiakende elektrilised tõstukid, konditsioneer, CD-MP3 raadio koos nelja kõlari, Aux-sisendi ja USB liidesega jne.

Ehk laias laastus saab baasmudeli varustustase oleme võrreldav senise mudeliga. Üleeuroopaline tehase garantii on samuti neli aastat või 120 000 km. Sedagi on võimalik pikendada ühe aasta ja 30 000 km võrra.

Ebamäärane autoklass

Pressiesitlusel tunnistasid Škoda funktsionäärid ka ise, et uue Octavia liigitamisega on pisut probleeme. Ta on sisuliselt sama suur kui olid eelmise põlvkonna keskklassi autod ja selgelt suurem oma klassi peamistest konkurentidest. 

Ometigi teda keskklassi, ehk Euroopa mõistes D-segmenti, siiski ei määratleta. Sest ka keskklass läheb järjest suuremaks. Liigub nö eest ära.

Lisaks on ka Škoda ise teinud teatava vahe sisse erinevates mudelites. Näiteks 1,8 TSI mootoriga versioonidel on moodsam ja täiustatud tagavedrustus, odavamatel versioonidel on see samalaadne eelmise mudeliga. Nende kahe erinevus tuli proovisõidul ka selgelt välja. Kui 1,8 TSI sõitis aukudes hääletult ja pehmelt nagu tüüpiline keskklassi sedaan, siis odavamad versioonid reageerisid järsematele ebatasasustele kompaktautodele omase kobinaga.

Ja eks kogu mudeligamma ole koostatud põhimõttel: igaühele midagi! Kes tahab uut Octaviat sisuliselt sama raha eest, mis maksab täna eelmine mudel, siis palun väga: 85 hj 1,2 TSi koos 15 tolliste ratastega hakkab eeldatavalt maksma ca 640 eurot rohkem kui senine baasmudel (14 260 eurot). Pole just väga suur vahe.

Ja raha eest autot saab ostja julgelt sama palju, kui mitte rohkem. Esiteks on uus Octavia oma eelkäijast üle 100 kg kergem, tema baasmudeli mootor on 5 hj võimsam ja kütusekulu madalam. 1,2 TSI 105 hj versiooni näitel koguni 1,1 l/100 km, kuid oluliselt «ökomad» on kõik mudelid.

Näiteks 1,6 liitrise ja 105 hj diisliga mööda mägiteid «gaas põhja - pidur põhja - gaas põhja – pidur põhja» sõidustiilis ligi 60 km pikkusel teelõigul tuli keskmiseks kütusekuluks 7,1 l/100 km! 

Ma ei kujuta ette, millise sõidustiiliga saaks kütusekulu veel kõrgemale ajada. Ja kui vähe see auto siis veel meie oludes tavakiirustel kulgedes rüüpab? Kirjade järgi – uskuge või mitte – 3,8 l/100 km keskmiselt!

Ehk sõiduomadustele ja rahakotile mõjub uus mudel kindlasti hästi. Vaatamata sellele, et tema eest vanas rahas 10 000 krooni rohkem peab maksma. Lisaks rohkem ruumi, moodsam välimus, kõrgem järelturuväärtus jne, jne.

Kokkuvõtteks

Neid, kes on kannatlikult jaksanud uue Octavia ära oodata, võib üksnes õnnitleda! Auto on ootamist väärt. Tõsi, kuu-poolteist peab veel ootama, enne kui esimesed autod Eestisse jõuavad ja esimesed ostjad teda oma silmaga näha saavad. Eeldatavalt märtsi keskel, ehk 11. nädalal.

Umbes kuu või paar hiljem jõuab müügile ka universaalversioon, mida esitletakse märtsi alguses Genfis. Hiljem lisandub neile ka nelikveoline Scout ja sportlikuma sõidustiili harrastajatele RS-versioon. Kõik, millega senine Octavia ostja on harjunud, saab olema ka uue põlvkonna juures olema.

Meeldis: Sõiduomadused, ruumikus, siseviimistlus, kütusekulu, lisavarustuse nimekiri

Ei meeldinud: Rehvi- ja vedrustuse müra odavamatel versioonidel.

Rohkem pilte testimisest näeb siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles