Ja eks kogu mudeligamma ole koostatud põhimõttel: igaühele midagi! Kes tahab uut Octaviat sisuliselt sama raha eest, mis maksab täna eelmine mudel, siis palun väga: 85 hj 1,2 TSi koos 15 tolliste ratastega hakkab eeldatavalt maksma ca 640 eurot rohkem kui senine baasmudel (14 260 eurot). Pole just väga suur vahe.
Ja raha eest autot saab ostja julgelt sama palju, kui mitte rohkem. Esiteks on uus Octavia oma eelkäijast üle 100 kg kergem, tema baasmudeli mootor on 5 hj võimsam ja kütusekulu madalam. 1,2 TSI 105 hj versiooni näitel koguni 1,1 l/100 km, kuid oluliselt «ökomad» on kõik mudelid.
Näiteks 1,6 liitrise ja 105 hj diisliga mööda mägiteid «gaas põhja - pidur põhja - gaas põhja – pidur põhja» sõidustiilis ligi 60 km pikkusel teelõigul tuli keskmiseks kütusekuluks 7,1 l/100 km!
Ma ei kujuta ette, millise sõidustiiliga saaks kütusekulu veel kõrgemale ajada. Ja kui vähe see auto siis veel meie oludes tavakiirustel kulgedes rüüpab? Kirjade järgi – uskuge või mitte – 3,8 l/100 km keskmiselt!
Ehk sõiduomadustele ja rahakotile mõjub uus mudel kindlasti hästi. Vaatamata sellele, et tema eest vanas rahas 10 000 krooni rohkem peab maksma. Lisaks rohkem ruumi, moodsam välimus, kõrgem järelturuväärtus jne, jne.
Neid, kes on kannatlikult jaksanud uue Octavia ära oodata, võib üksnes õnnitleda! Auto on ootamist väärt. Tõsi, kuu-poolteist peab veel ootama, enne kui esimesed autod Eestisse jõuavad ja esimesed ostjad teda oma silmaga näha saavad. Eeldatavalt märtsi keskel, ehk 11. nädalal.
Umbes kuu või paar hiljem jõuab müügile ka universaalversioon, mida esitletakse märtsi alguses Genfis. Hiljem lisandub neile ka nelikveoline Scout ja sportlikuma sõidustiili harrastajatele RS-versioon. Kõik, millega senine Octavia ostja on harjunud, saab olema ka uue põlvkonna juures olema.
Meeldis: Sõiduomadused, ruumikus, siseviimistlus, kütusekulu, lisavarustuse nimekiri
Ei meeldinud: Rehvi- ja vedrustuse müra odavamatel versioonidel.
Rohkem pilte testimisest näeb siit.