
Daimler, Ford ja Nissan allkirjastasid eile leppe, mille kohaselt üritatakse koostöös arendada välja vesinikelementidega elektriauto, müügile peaks see kõige varem jõudma 2017. aastal.
Daimler, Ford ja Nissan allkirjastasid eile leppe, mille kohaselt üritatakse koostöös arendada välja vesinikelementidega elektriauto, müügile peaks see kõige varem jõudma 2017. aastal.
Vesinikkütuseelementidega autode puhul kasutatakse küll elektrimootoreid, elektrit toodavad aga õhust saadava hapniku ning eelnevalt laetud veeldatud vesinikku sisaldavat gaasi kombineerivad kütuseelemendid, kirjutab Reuters.
Vesinikelemente kasutavate elektriautode sõiduraadius ületab hetkel turul olevaid elektriautosid mitmekordselt, ka toimub vesiniku laadimine palju kiiremini kui tavalise elektriauto aku laadimine.
Samas puudub maailmas laadimispunktide näol veel vajalik infrastruktuur. Esimesi samme juba tehakse - Daimler teatas, et koostöös gaasitootja Lindega luuakse Saksamaale lähiajal 20 vesinikkütuse laadimispunkti.
Eelmisel nädalal teatasid laiendatud koostööst uute tehnoloogiate arendamisel ka Toyota ja BMW.
Toyota pakub kokkuleppe järgi BMW-le oskusteavet vesinikelemente kasutavate sõidukite kohta, millega Jaapani autotootja loodab turule tulla juba 2015. aastal. Autotootjad hakkavad omavahel koostööd tegema ka järgmise generatsiooni vesinikelementide süsteemi arendamisel, mis peaks valmis olema 2020. aastaks.