2005. aasta Frankfurdi autonäitusel tuli Mitsubishi välja kontseptuaalse Lancer Evoga, mille disain oli tolle aja kohta nii ulmeline, et ega keegi suurt ei uskunudki võimalusse sellise välimusega masin seeriatootmisse juurutada.
Proovisõit: Mitsubishi Lancer Sportback
Siiski jõudis eelmise aasta lõpus enam-vähem sarnase ilmega sõiduk juba Eestimaa pinnalegi ning selle luukpäraga versioonist Lancer Sportback räägib ka see lugu, kirjuta
.
Võib julgelt öelda, et võrreldes eelmise Lanceri põlvkonnaga on tehtud sedavõrd suur samm edasi, et neid kahte autot kõrvutada polekski justkui kohane. Uue dünaamiline siluett, tahtejõuline ninaosa, lauge saba ja suur spoiler tagumise ukse ülaosas teevad sellest kaubanduskeskuste parklast sadade teiste ilmetute neljarattaliste seast kergesti ülesleitava objekti.
Tänaval jäädakse Sportbackile sageli järele vaatama, samas kui mitmed tehniliselt ja mugavuselt vingemad sõidukid jäävad ilma igasuguse tähelepanuta. Ilu on küll vaataja silmades, kuid Sportback annab disaini osas silmad ette ka Lanceri sportlikule sedaanile.
Auto salong õnneks pealesuruvalt agressiivne ei ole. Tegu ju ikkagi keskmist hinnaklassi peresõidukiga. Kuigi Mitsubishi pakub Sportbackile nelja erinevat varustusastet - Inform, Invite, Intense ja Instyle, on juba baasmudel täiesti korralike lisadega.
Kõikide versioonide standardvarustuses on EBD-ga ABS-pidurid, aktiivne stabiilsus- ja veojõukontroll, automaatsed pesuritega päevatuled, kiirustundlikud kojamehed, tagaklaasisoojendus, elektriaknad ja -peeglid, CD-mängijaga raadio, esiistmete soojendus, kesklukk, konditsioneer või kliimaseade, spetsiaalne müraisolatsioon, katusespoiler jpm.
Versioonidel Intense ja Instyle on 18-tollised 10 kodaraga kergmetallveljed, kerevärvi küljelaiendid, parkimisandurid, vihmaandur, hea ja puhta kõlaga Rockford Fosgate'i audiosüsteem (9 kõlarit, 650W), täisautomaatne kliimaseade jm.
Instyle-versioonil lisaks veel biksenoontuled, kurvituled, nahkistmed, võtmeta lukustus- ja käivitussüsteem ning Mitsubishi multimeediasüsteem, mis koosneb 7-tollisest puutetundlikust ekraanist, navigatsiooniseadmest - milles, tõsi, Eesti kaarti veel pole - ning kõvakettaga muusikaserverist, mis sööb ka PC-formaadis muusikafaile. Siinkohal tuleb märkida, et proovisõiduauto kandis just seda kõige kangemat, Instyle, paketti.
Võtmeteta lukustus- ja käivitussüsteem Sportbackil kujutab endast pulti, millega uste avamiseks tuleb olla autole lähemal kui 70 sentimeetrit. Uksi nupust avada pole vaja, piisab käe asetamisest ukselingile ning lukustus võetakse automaatselt maha.
Käivitamiseks pole aga eraldi nuppu, vaid võtmesarnane plastikust jubin, mis asub rooli taga, võtme jaoks traditsioonilises kohas. Puldi sisse on peidetud ka tavaline võti juhuks, kui puldi patarei peaks tühjaks saama.
Salongist leiab mitmeid panipaiku ning päris originaalselt on lahendatud ka pagasiruumi põhi, kus sileda pinna keskele võib vajadusel tekitada arvestatavalt suure süvendi. Ülestõstetud tagumise istmerea korral mahub pagasiruumi 288, maksimaalselt aga kuni 1 394 liitri jagu esemeid.
Jõuallikatest pakutakse Lancer Sportbackile 1,8-liitrist MIVEC bensiinimootorit võimsusega 143 hobujõudu ning kaheliitrist DI-D turbodiiselmootorit võimsusega 140 ühikut. Bensiinimootoriga auto on varustatud kas 5-käigulise manuaalkäigukastiga või INVECS-III variaatoriga, proovisõiduautol oli just viimati nimetatu.
Diiselmootoriga mudelitel on 6-käiguline manuaalkäigukast. Muide, Eestis peaks ringi sõitma vaid kaks diiselmootoriga Sportbacki, teised on kõik tellitud bensiini põletama. Nagu me kõik teame, on variaator n-ö ilma käikudeta sõlm. Mitsubishi insenerid aga leidsid õigema olevat sellele kuus virtuaalset astet külge pookida ning anda juhile võimalus neid ise ümber lülitada.
Kui tekib soov foori tagant eriti kiiresti minema saada, siis vahelduse mõttes on seda päris huvitav proovida. Seda enam, et astmete vahetamine on dubleeritud ka rooliratta taha asuvatele labadele. Vabalt hingava mootoriga autodele kohaselt on kiirendus sujuv, «turboaugust» väljatuleku jõnks jääb olemata.
Varustusest räägitud, toome ära ka muud tähtsamad parameetrid. Auto gabariidid: pikkus 4 585, laius 1 760, kõrgus 1 515 ning teljevahe 2 635 millimeetrit. Variaatoriga mudeli kütusekuluks linnas lubatakse 11,1; maanteel 6,2 ning kombineeritud tsüklis 8 liitrit saja kilomeetri kohta.
Maksimaalne võimsus 143 hobujõudu saavutatakse pööretel 6 000 ning pöördemoment 178 Nm 4 250 p/min. Süsinikdioksiidi emissioon on firma teatel 191 grammi kilomeetri kohta. Kiirenduseks paigalt sajani lubatakse 11,7 sekundit, tippkiirus küünib 183 km/h.
Mida Lancer Sportbacki juures kindlasti mainida tuleb, on superhea juhitavus. Pole vahet, kas sõita asfaldil või kruusal, siledal teel või aukudes, masin püsib ikka soovitud trajektooril. Kui kruusateid tuli käia otsimas väljaspool linna, siis paraku Tallinna tänavad pakuvad ka kõige ekstreemseimaid olusid kõige lihtsamal Pääskülast kesklinna sõidul. Kuid eks teetöid määrava seltskonna valijate sihtgrupp ela ju hoopiski linna teises ääres. Rõõm siiski netida, et Lancer Sportback suudab üle olla nii aukudest kui rööbastest.
Auto liikumist kontrollivad mitmed elektroonilised abimehed, neid endast välja viia polegi eriti kerge. Kui tahate kurvis kummivilinat kuulda, siis võtke heaks või pange pahaks, ei jäägi midagi muud üle, kui need lihtsalt välja lülitada.
Üks nüanss, mida peaks Sportbacki ostma minnes silmas pidama, on müratase. Kes harjunud vaiksete sõidukitega, võib end pisut häirituna tunda, kuigi kiirendamisel väike mootoriurin on ju kõrvale kõigiti meeldiv kuulda.
Mitsubishi pakub võimalust täiendava müraisolatsiooni paigaldamiseks, mis pole väga kallis, kuid on efektiivne. Proovisõiduautol all olnud Yokohama rehvid ei kvalifitseeru samuti just kõige vaiksemate kilda.
Kokkuvõtvalt võibki öelda, et uus Lancer Sportback suutis igas mõttes üllatada. Äraütlemata laheda disaini varjus peitub täiesti korralik sõiduvahend - parajalt sportlik, parajalt rahulik. Muide, sedaankerega versioonist isegi mahukam.
Ja veel - Mitsubishi Lancer Sportbacki garantii kehtib 3 aastat või kuni läbisõiduni 100 000 km, millest esimesed 24 kuud on läbisõidupiiranguta. Roostegarantii kerele kehtib 12 aastat. Auto ostuga saab omanik kaasa tasuta MAP-kaardi (Mitsubishi Motorsi tasuta autoabipakett), mis kehtib 3 aastat, kuid kui autot edasi hooldada ametlikus teeninduses, siis kuni 10 aastat. MAP-i kliendid saavad umbes 30 Euroopa riigis autoga õnnetuse juhtumise korral mitmeid tasuta teenuseid alates hotellikohtadest ja lõpetades asendusauto pakkumise ja oma auto tasuta kojutoomisega.