Euroopa autotootjad kasutavad ära autode testimise normides olevaid lünki, et näidata oma uusi tooteid tegelikust «rohelisemana», selgub Euroopa Komisjoni poolt läbi tellitud uuringu raportist.
Uuring: autotootjad valetavad emissioonide kohta
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raportist, mis ilmselt hoogustab CO2 standardite üle käivat vaidlust veelgi, ilmneb, et tegelikult säästavad sõidukid kütust märksa vähem ja saastavad keskkonda enam, kui nende valmistajad meile kinnitavad, vahendavad ERRi uudised Reutersit.
Uute autode katsetustel kasutatavad simulatsioonid ei ole kunagi peegeldanud tegelikku CO2 emissioonide taset. Kolme konsultatsioonifirma poolt läbi viidud analüüs näitab, et testimiste «paindlikkus» nöörib tarbijaid, tuleb kasuks tootjatele ning ohustab samas Euroopa Liidu emissioonide vähendamise eesmärke.
Testimisel kasutatavate eriti tugeva haardumisega rehvide või ebareaalselt sileda tee arvele võib kanda vähemalt ühe kolmandiku aastatel 2002-2010 ELis registreeritud CO2 emissioonide langusest.