Uus E-klass - väärika inimese auto

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Aivar Kullamaa/Auto Bild Eesti

Uus E-klassi Mercedes on auto väärikale inimesele, kes teab, mida tähendab mugavalt roolis veedetud aeg ning kellele rullnoklik kihutamine midagi ei paku.


Eeltoodu ei tähenda muidugi, et E-klassil puuduks kiireks kulgemiseks vajalik võimsus. Kaugel sellest. Uute E-klassi mudelite võimsus jääb 170 ja 388 hobujõu vahele, kirjutab

Auto Bild Eesti

.

Isegi esimesest numbrist piisab, et kiirendada 1800-kilose tühimassiga sõiduk 100 kilomeetrini tunnis 9 sekundiga. E 500 saab sama tembuga hakkama aga suisa 5,2 sekundiga.

Kuid nende numbrite pidev kontrollimine igal teisel ristmikul ei lähe E-klassi imagoga lihtsalt kokku. Pigem on Mercedese (sealhulgas E-klassi) omamist peetud staatuse sümboliks, ühtlasi ka kvaliteetse autoga sõitmise soovi väljenduseks. Alati ei ole kõik muidugi hästi välja kukkunud.

E-klassi mudelipõlvkond W210 läheb ajalukku kui üks Mercedese suurimaid roostetajaid, tema järeltulija W211 pidi aga oma elu keskel loobuma uuelaadsest (aga seejuures probleemsest) elektrohüdraulilisest pidurisüsteemist SBC (Sensotronic Brake Control). Küllap on vigadest aga õpitud ning uus E-klass (seekord mudelitähisega W212) juba sünnilt töökindel.

Igatahes nelja päeva jooksul proovisõiduvõimalust pakkunud E 350 CDI BlueEFFICIENCY küll 450 kilomeetri jooksul murekortse ei tekitanud. Nagu nimest mõista võib, on tegu diiselmootoriga sõidukiga, mille jõuallika töömaht pole küll 3,5 liitrit, vaid «ainult» 3 liitrit. Mootori võimsuseks on märgitud 231 hobujõudu ja pöördemomendiks 540 Nm ehk 10 Nm rohkem kui bensiinimootoriga E 500-l.

Reaalses elus tähendavad need numbrid, et möödasõitudel või ükskõik kus mujal ei tule gaasipedaali sundimisega erilist vaeva näha: juba õrn vajutus tagab esindusautole sobiliku sujuva, otsekui nähtamatu käe toel tekkiva kiirenduse. Lisavarustuse hulka kuuluvad ventileeritavad nahkistmed aga embavad sõitjaid hella ema kombel. Ega ilmaasjata pole Euroopas uue E-klassi reklaamlause «Welcome home!»

Ventileeritavad nahkistmed pole siiski ainsad asjad, millega E-klass uhkeldada saab. Otse loomulikult on auto täis kõikvõimalikku elektroonikat, mis peaks ühelt poolt tagama sõitjate maksimaalse turvalisuse, teisalt aga hoolitsema ka nende mugavuse eest. Arvukad turvapadjad ei üllata enam kedagi ning ka ennast pingule vedav turvavöö paneb vaid esmakordsel kasutamisel kulmu kergitama.

Uus E oskab aga muudki: distantsradariga püsikiirushoidja Distronic Plus annab vajadusel autole käsu pidurdada, et vältida kokkupõrkeid eesliiklejatega. Speed Limit Assist jälgib teeäärseid liiklusmärke ja kuvab kiiruspiirangutega seotud märgid spidomeetri keskel olevale ekraanile.

Veel on E-klassi pagasis Lane Keeping Assist, mis annab juhile rooli väristades märku, kui ta kaldub ilma suunatuld sisse lülitamata üle tee telgjoone (süsteem töötab üllatuseks suurepäraselt ka meie marginaalse märgistusega teedel).

Märkimist väärivad veel Blind Spot Assist (punane kolmnurk küljepeeglis ning helisignaal, andmaks märku pimedas alas olevast kaasliiklejast), Attention Assist (soovitab juhil väsimusilmingute korral puhkuseks peatuda) ja Night View Assist (infrapunakaamera, mis aitab pimedas märgata tulede tööulatusest välja jäävaid kaasliiklejaid või takistusi).

Tuledest veel: E-klassil on need aktiivsed ehk juhil piisab vaid rooli kõrval oleva suure tuledelüliti keeramisest asendisse A ning edaspidi vahetab automaatika tulesid ise, ilma juhi vahelesegamiseta. Isegi vastutulev auto tuntakse ära ja kaugtuled vahetuvad lähitulede vastu.

Aeg-ajalt tekib muidugi ka tõrkeid: näiteks lumisel metsateel ukerdamise ajal arvab automaatika nähtavasti kiirust jälgides, et olete jõudnud linna, ning vajalikud kaugtuled asenduvad lähituledega.

Või peetakse teie auto tulede valguses täiskuuna säravat liiklusmärki vastutulevaks sõidukiks ja võetakse hetkeks täistuled maha. Õnneks on tõrkeid harva ning laisemat sorti autoomanik unustab tõenäoliselt peagi ära, mis see tuledelüliti kang seal roolil üldse teeb.

Mugavusvarustusest võiks samuti pika loengu pidada, ainuüksi navigatsioonisüsteemi «õpik» on sama paks kui ülejäänud auto kohta käiv instruktsioon. Üheaegselt täidab too süsteem nii raadio, plaadimängija, navigatsioonisüsteemi, telefoni kui ka vajadusel näiteks DVD-mängija ülesandeid.

Comand APS-i juhtimine käib keskkonsoolil oleva «hiire» kaudu, mis jääb sobivalt juhi parema käe alla. Kahjuks jättis mõnevõrra nigela mulje navigatsioonisüsteemi kaart, mis näis hästi tundvat vaid Tallinna ja Eesti suuremaid maanteid. Soov Tallinnas Pärnu maantee algusest kodusesse Viljandisse navigeerida tõi ekraanile «dünaamilise» marsruudi, mis soovitas juhil sõita Mulgimaa pealinna Pärnu kaudu.

Selleks, et saada enam-vähem otsetee, tuli dünaamiline marsruut asendada menüüdes «kiirega». Väiksemaid kõrvalteid ei tasu aga navigatsioonisüsteemi sügavusest otsida, neid kaardipakis esialgu lihtsalt ei eksisteeri.

Ka muu lisavarustuse nimekiri on lõputu, tekitades olukorra, kus kaht ühesugust autost tehasest vaevalt välja tuleb. Ja need, kellele ametliku lisavarustuse valikust väheseks jääb, saavad alati pöörduda tehase poole eritellimusega. Olgu siis sooviks kuulikindel sõitjateruum või roosad nahkistmed. Odavad sellised tellimused loomulikult pole.

Ja lõppu ka üks isiklik vaatlus. Tähelepanelikumad Auto Bildi lugejad tõenäoliselt teavad, et eraelus sõidan ma tavaliselt 1991. aasta E-klassi universaaliga, mille südameks on 2,5-liitrine 90-hobujõuline diiselmootor. Too jõuallikas sööb sajale keskmiselt 7,2 liitrit diislikütust.

Enam-vähem samadel teedel kulgedes suutis uus E hoolimata oma 2,5 korda suuremast võimsusest ja 0,5 liitrit suuremast töömahust neelata vaid 6,3 liitrit sajale. Koos rohke linnaliiklusega tuli aga proovisõidul läbitud 450 kilomeetri keskmine kulu siiski veidi suurem: 7,8 liitrit sajale. Auto kohta, millel kaalu kahe tonni ringis ning mille konditsioneer ja muu mugavusvarustus kogu proovisõidu aja pidevalt tööd tegid, pole seda aga sugugi palju.

Plussid: Stiilne disain, esmaklassiline diiselmootor, tagasihoidlik kütusekulu, lai mugavus- ja turvalisusseadmete valik.

Miinused: Kopsaka rahakoti vajadus auto hankimisel, navigatsioonisüsteem katab Eestit kehvalt, salongi kostev rehvimüra.

Kokkuvõtteks: uus E-klass on klassikaline Mercedes: luksuslik, kvaliteetne ja turvaline.


Mercedes-Benz E 350 CDI BlueEFFICIENCY

Uksi/kohti 4/5
Mootor V6 diisel
Töömaht 2987 cm3
Võimsus 170 kW (231 hj) @ 3800 p/min
Pöördemoment 540 Nm @ 1600-2400 p/min
Käigukast 7-käiguline automaat
Jõuülekanne tagavedu
Rehvimõõt 225/55 R 16
Pikkus 4868 mm / laius 1854 mm / kõrgus 1471 mm
Teljevahe 2874 mm
Pakiruum 540 l
Kütusepaak 65 l
Tühimass 1825 kg / kandevõime 525 kg
Tippkiirus 248 km/h
Aeg 0-100 km/h 6,9 s
Keskmine kütusekulu 6,8 l/100 km
CO2 pääst 179 g/km
Garantii 2 aastat
Hooldusvälp 25 000 või 1 aasta
Roostegarantii 30 aastat
Kindlustuskulu aastas 31 516 kr
Hind alates 755 220 kr

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles