Võrguajakiri PC World toob välja 12 hullemat netijobude liiki. Avaldame siinkohal esimesed 6. Kas oled neid kuskil kohanud?
1. ESSA!-tüüp
Kuna tegemist pole kuigi tüütu tegelasega, oleks võinud ta ka nimekirjas tagapoole jätta, kuid kuna tegemist on ESSA!-tüübiga, tuleb ta siiski esimesena välja tuua. Kas kommentaariumi avapostituseks ESSA! või ESIMENE! kirjutada on naljakas? Ei. Originaalne? Ei. Võib vaid loota, et 15. eluaasta täitumise ajaks on ESSA!-tüüp leidnud mõne muu eneseteostusviisi.
2. Promoja
Tegemist on klassikalise netijobuga - ta liigub ringi erinevates foorumites ja kommentaariumites ning jätab endast maha rohkelt halvasti varjatud reklaami sisaldavaid teateid. «See uus iPhone'i tarkvara tundub tõepoolest hea olevat! Lugege kõik siit mu blogi Windows Mobile'i kohta!» Sageli ei vaevu oma projektide reklaamija isegi sissejuhatavaid lauseid kirjutama, vaid piirdub lingiga reklaamitavale leheküljele.
3. Kinnisideega tüüp
Promoja lähisugulane, kinnisideega tüüp kammib läbi erinevaid foorumeid, et leida võimalust juhtida jutt oma lemmikteemale - olgu selleks siis moraal, religioon või poliitiline vaade. Näiteks on pea iga Eesti elu käsitleva artikli juures võimalik juhtida arutelu erinevate poliitikute puuduste peale (siin võivad mängu tulla ka Promojad - erakondade liikmed, kes anonüümselt üksteist mustavad). Ka religioonist saab suure tahtmise korral kirjutada pea iga teema juurde.
4. Asjatundja
Asjatundja on käsitletava teemaga tegelenud juba aastakümneid, tunneb seda kõigist paremini ning keeldub seetõttu teiste arvamust kuulda võtmast. Põhjendatud argumentide asemel kirjeldab ta paljusõnaliselt oma kompetentsi käsitletaval teemal, summutades võimalikud vastuväited juba oma postituste meeletu pikkusega. Kui tal siiski on vaja midagi selgitada, kasutab ta oma sõnade asemel pikki lõike varemavaldatud artiklitest, kasutusjuhenditest või Vikipeediast.